[Excel] Muteert datums automatisch? *

Pagina: 1
Acties:

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Hieronder een mailtje met een probleem waar een collega en ik niet uitkomen.

Met data wordt het meervoud van datum bedoeld.
Zou jij even naar het bijgevoegde bestand willen kijken? Het is een nieuwe sheet voor de testen, waarin ruimte is gemaakt voor de 6 maanden test.

Nou wil ik alle gegevens uit 2004 hierin overzetten, maar als ik de data wil kopieeren uit de avondregistratie, dan haalt ie standaard overal bij de dagen er 1 vanaf en zet het jaartal op 2000.

Een voorbeeld: Emma kwam op 19-jan-2004 in dienst bij <knip>, maar als ik die cel kopieer en plak in mijn eigen sheet, dan maakt Excel er automatisch 18-jan-2000 van.

Dit doet ie in alle kolommen en bij alle data. Ik heb al met Celeigenschappen zitten spelen en met ‘Plakken speciaal’. Maar niks helpt :(

Heb jij misschien een idee?

Groetjes,
<knip>
Wie kan hier chocola van maken?

Blasphemy is a victimless crime

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
mss handig om het excel bestand in kwestie ook te posten, desnoods doe je een paar gegevens die ons niet aangaan weg, maar zonder bestand is het mss wel wat moeilijk...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, als jij dan mijn werk even doet voor morgen, dan doe ik het jouwe.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Boondock_Saint
Mayco schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:48:
mss handig om het excel bestand in kwestie ook te posten, desnoods doe je een paar gegevens die ons niet aangaan weg, maar zonder bestand is het mss wel wat moeilijk...
Ik heb geen ftp toegang op m'n werk, dus ik kan het online zetten helaas. Anders mail ik het wel naar thuis en gooi ik het daar online.
Boss schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:48:
Ja, als jij dan mijn werk even doet voor morgen, dan doe ik het jouwe.
Wat bedoel je hier precies mee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

/me er brand hier eeen vaag lampje
dit had toch te maken met het wel/of niet ondersteunen van negative tijd/datum

Iperf

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hij doelt op het feit dat je topic nogal helpdeskachtig-lossen-jullie-mijn-probleem-maar-op overkomt :) Als iedereen hier mailtjes ging plakken van problemen waar zijn collega's niet uitkomen zou het een mooie boel worden :D Wat heb je zelf al precies geprobeerd om het probleem op te lossen dan? Behalve het mailtje hier op GoT plakken ;)

Verder pas ik je topictitel nog even aan

Excel muteerd datum uit zichzelf? > [Excel] Muteert datums automatisch? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

Google, 2 minuten zoeken op
excel,copy,paste,date,changes
geeft

http://lists.debian.org/d...ice/2004/11/msg00153.html

Wat daar staat is volgens mij momenteel te vinden onder de optie Menu -> Extra -> Opties -> Tabblad Berekenen -> Onderdeel Werkmapopties -> Vinkje Datumsysteem 1904.

[ Voor 36% gewijzigd door Boss op 03-02-2005 00:05 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Boondock_Saint
Boss schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:00:
Google, 2 minuten zoeken op
excel,copy,paste,date,changes
geeft

http://lists.debian.org/d...ice/2004/11/msg00153.html

Wat daar staat is volgens mij momenteel te vinden onder de optie Menu -> Extra -> Opties -> Tabblad Berekenen -> Onderdeel Werkmapopties -> Vinkje Datumsysteem 1904.
Dat was het :)
Spider.007 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:49:
[...]

Hij doelt op het feit dat je topic nogal helpdeskachtig-lossen-jullie-mijn-probleem-maar-op overkomt :) Als iedereen hier mailtjes ging plakken van problemen waar zijn collega's niet uitkomen zou het een mooie boel worden :D Wat heb je zelf al precies geprobeerd om het probleem op te lossen dan? Behalve het mailtje hier op GoT plakken ;)

Verder pas ik je topictitel nog even aan

Excel muteerd datum uit zichzelf? > [Excel] Muteert datums automatisch? *
Dat was uiteraard niet mijn bedoeling, normaal open ik m'n topics ook wel wat specifieker, nu ik het zo teruglees komt het inderdaad nogal 'helpdeskachtig' over. Sorry ;)

Pagina: 1