Toon posts:

tv-kaart welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek geweest naar een goede tv-kaart voor onder de 100 euro.
ik wil er een aantal dingen mee kunnen zoals meerdere kanalen tegelijk kijken, meerdere zenders tegelijk opnemen en mischien in de toekomst er sateliet tv op aansluiten als dat soieso mogelijk is.
er moet ook een afstandsbediening bij zitten en je moet natuurlijk full screen kunnen kijken.

vooral het meerdere zenders tegelijk opnemen is erg belangrijk.

ik heb wat gegoogled en hier wat rond gekeken maar ik heb er erg weinig verstand van dus ik weet me even geen raad want er is zoveel.

ik heb er wel een paar van Hauppauge gezien en ik heb gelezen dat mensen daar zeer tevereden mee zijn.

het moet trouwens wel op windows 98 SE kunnen draaien.

kan iemand me er een paar aanbevelen?
mensen die er zelf ervaring mee hebben.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:19
Kijk eens naar de PVR500 van Hauppage. Ik heb deze toevallig net aangeschaft icm Windows MCE om er een HTPC mee te maken. Ik weet echter niet hoe het werkt icm Windows 98.

Het is een dual tuner kaart, dus er zijn 2 programma's tegelijkertijd op te nemen. Maar waarom moet het perse onder windows 98 draaien ? En hoe ziet de rest van je hardware er uit ? Om 2 programma's tegelijk op te nemen heb je wel een redelijke computer nodig ook al heeft de PVR500 2 mpeg encoders aan boord.

-

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:39:
Kijk eens naar de PVR500 van Hauppage. Ik heb deze toevallig net aangeschaft icm Windows MCE om er een HTPC mee te maken. Ik weet echter niet hoe het werkt icm Windows 98.

Het is een dual tuner kaart, dus er zijn 2 programma's tegelijkertijd op te nemen. Maar waarom moet het perse onder windows 98 draaien ? En hoe ziet de rest van je hardware er uit ? Om 2 programma's tegelijk op te nemen heb je wel een redelijke computer nodig ook al heeft de PVR500 2 mpeg encoders aan boord.
ik heb nu ook win 2000 dus dat kan ook.
ik heb een pentium 3 800 mhz of 1000 mhz dat weet ik niet zeker
1gb RAM als het goed is en ik heb nog een video kaart maar ik weet de specificaties daar niet van.

kan je hier iets mee?

ik heb er nu ook een paar van Pinnacle gezien maar ik weet nog steeds niet echt wat handig is?

maar het opnemen en de afstands bediening zijn wel vereisten.

• corbasse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:56:
[...]

ik heb nu ook win 2000 dus dat kan ook.
ik heb een pentium 3 800 mhz of 1000 mhz dat weet ik niet zeker
1gb RAM als het goed is en ik heb nog een video kaart maar ik weet de specificaties daar niet van.

kan je hier iets mee?

ik heb er nu ook een paar van Pinnacle gezien maar ik weet nog steeds niet echt wat handig is?

maar het opnemen en de afstands bediening zijn wel vereisten.
Wat je ook beslist, Google goed naar eventuele problemen met de combinatie van je mobo/video en de tvkaart die je wil. Ik heb van m'n pa z'n oude wintv gekregen en die crashte compleet op m'n vorige mobo (MSI KT3 ultra 2). Werkte totaal niet samen. Nu met m'n nieuwe systeem (A7N8X-E Deluxe) doet ie 't perfect. Uitkijken en uitzoeken is dus de boodschap.