Toon posts:

Online fotoboek

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nu gebruik van de lycos fotoservice maar deze staat vol met reclame en geeft de afbeeldingen nogal verkleind weer! Nu heb ik wat zitten zoeken op internet maar kan niet een goed gratis fotoboek vinden! Iemand tips

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je kunt een .nl adres bij een host aanvragen, met 50MB webruimte, PHP ondersteuning, en een datalimiet van een gig of 4. Dan kun je daar een fotoboek opgooien in PHP waarin je foto's kunt toevoegen. Je kunt ook met veel gratis programma's een fotoboek laten genereren. Irfanview (dacht ik) is er één van.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:33
Ik gebruik zelf Gallery, en dat werkt erg simpel.
Op de webserver hoeft alleen PHP te draaien, dus je zou het eventueel ook bij je provider kunnen uploaden.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De tip van Katsunami kan ik je ook van harte aanbevelen. Nadeel is natuurlijk wel dat het íetsje meer werk is dan een kant-en-klare albumsite. Als je daar geen zin in hebt, dan kan ik je Photobucket of PBase aanbevelen.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 18:54
Ik heb zelf een domein bij www.doteasy.com en daar is de hosting gratis, zonder reclame. Ze proberen je wel over te halen op een betaald pakket maar dat is hun goed recht. Ik gebruik deze ruimte om mijn foto's te publiceren en voor elk 'album' maak ik een aparte subdirectory aan.

Bijvoorbeeld:
http://www.voorbeeld.com/foto/onderwerp/

Je hebt programma's die ervoor zorgen dat automatisch een gallery wordt aangemaakt die je kant en klaar op internet kunt gooien. Irfanview kan het, maar zelf gebruik ik Picasa (gratis, van Google). Werkt prima. Picasa maakt eerst een map aan op je harde schijf en gooit daar de benodigde bestanden in. Vervolgens hoef je alleen via FTP de inhoud van deze map te uppen. Klaar ben je.

Je hebt bij de gratis hosting 100MB ter beschikking en je mag 1GB aan verkeer genereren. Het een en ander valt tegen betaling te verhogen, mocht je daar na verloop van tijd behoefte aan hebben.

Het enige waar je wel voor moet betalen is de registratie van het domein! Bij Doteasy zelf is dit $25 p.j., maar je hoeft niet per se de registratie bij Doteasy te doen.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

Ik gebruik Coppermine op mijn thuis gehoste server, met de huidige ADSL abbo's en dus de nette upstream is dat ruim voldoende, voor de foto's die een hoge load trekken heb ik de T.net foto gallary.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

Pelle

🚴‍♂️

pbase.com ofzo
Of gebruik de webspace van je eigen hoster.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.