Cooler voor Athlon 1000

Pagina: 1
Acties:

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb m'n Athlon 1000 op een A7V (nog) niet overgeklokt en toch wordt hij in idle state al 43 graden. (In Asus-probe) Er zit nu een standaard Coolermaster cooler op. Normaal Win2k gebruik levert geen problemen (meer) op maar bij 3D Games klapt ie er nog regelmatig uit. Temp loopt dan op tot 46-48 graden. Zou toch moeten kunnen dacht ik, maar de realiteit bewijst het tegendeel.
Welke cooler kan ik het beste aanschaffen om het hele zaakje wel stabiel te krijgen, met in het achterhoofd het idee dat ik het zaakje op den duur wel wil opkrikken? :)

Verwijderd

Nou dat is toch niet warm mijn proc wordt 58 graden in idle en dat is met de kast open als ik m dicht doe dan kan ie oplopen naar 69 graden (ik krijg nou ook een andere cooler hoor) Maar dat zijn normale temperaturen ik denk dat je het bij je moederbord moet zoeken ik heb ook een A7V en ik ga m omruilen voor een MSI K7T Pro 2A. Ik heb ook alleen maar problemen met dat mobo. Neem een andere mobo dan heb je dan ben je waarschijnlijk van dat gezeik af. Succes

Verwijderd

Neem anders een Global Win FOP-32E with Type C Clip FA6025-N 21CFM hij kost een paar centen maar is een onwijs goeie.

• Swinnus
Ik heb laatst nog een artikel gelezen:

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?threadid=22934

Hierin wordt het een en ander uitgelegd over AMD processors in combi met A7V. Onder andere CPU-temp. Kort door de bocht:

- Asus probe geeft lagere temp aan. Tel er maar 5-10C bij op.
- AMD proc. heeft Temp sensor die er voor zorgt dat de boel hangt als ie te heet wordt en die is niet op elke proc. hetzelfde ingesteld.

Read it and weep! :'(

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb op zich geen problemen met een AMD 1 ghz en een asus a7v, maar ik heb inderdaad ook dat ie idle hele hoge temperaturen haalt, 61 als ik compleet nix doe en rond de 71 als ik UT even heb gespeeld, stabiel is ie wel, maar omdat mij die temperaturen niet goed voor mijn cpu lijken heb ik een Super orb besteld die er maandag is...
Ik heb 3 fans in mijn hx08 en verder veel andere dingen erin hangen, maar toch als ik de kast open zet blijft de temp ongeveer hetzelfde :(

Doe ik hier goed aan of maakt het heel veel uit als ik een andere cooler zou nemen dan die super orb??
Ik heb nu een standaard coolermaster cooler, en die bevalt dus echt niet :(

Wat raden jullie aan?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Zou even kijken bij de site van amd daar staan welke coolers goedgekeurd zijn door amd zelf en daar staan er ook een paar van op pricewatch. Die Global kost ongeveer hetzelfde als die super orb en die is amd recommended

• Swinnus
Een Thermaltake Super Orb (f75,-), is dat wat? Lijkt me wel...

Moet ik nog op zaken letten bij het vervangen van m'n cooler? bij. beschadiging processor?

Suggesties/opmerkingen? :9

Verwijderd

Ja maak je proc schoon met alcohol voor je die nieuwe cooler erop doet. 75 is redelijk hoor als je ziet dat ie bij pricewatch 61 doet.
Pagina: 1