Dag,
Ik heb het volgende probleem...
Als de bezoeker het formulier verzendt wordt er een check uitgevoerd of alle velden ingevuld zijn. Als hij de optionele
"factuuradres anders dan opgegeven" aanklikt (dus "ja" aangeklikt bij deze optie) krijgt hij de functie laatzien()
velden te zien.
Indien de optie "factuuradres anders" op ja staat én laatzien en laatzien_2 niet ingevuld zijn, dan keert de bezoeker terug
naar het formulier.
MAAR....de radiobutton-optie moet automatisch op "ja" staan én de laatzien / laatzien_2 moeten zichtbaar zijn als het
formulier tevoorschijn komt (nadat de bezoeker de foutmelding gezien heeft dat ie niet alles ingevuld heeft).
In de check heb ik:
In het formulier heb ik:
Radiobutton-set heb ik:
Voor de test heb ik ook "<a href="#" onClick="putFocus()">click here</a>" staan in het formulier. Met de test gaat alles
goed, goed zichtbaar als facture2 "ja" is. Maar ik wil het zonder de JS-functie putFocus() doen, dus als $facture==="ja".
Met
Krijg ik de melding 'document.forms.formuliertje.radiobut' is leeg of geen object...
Ik heb
Als jullie iets hebben, zie ik dat graag tegemoet....
Excuses: Titel klopt niet, kan de titel niet wijzigen..."JS" moet zijn "[JS] radiobutton onFocus()"
Ik heb het volgende probleem...
Als de bezoeker het formulier verzendt wordt er een check uitgevoerd of alle velden ingevuld zijn. Als hij de optionele
"factuuradres anders dan opgegeven" aanklikt (dus "ja" aangeklikt bij deze optie) krijgt hij de functie laatzien()
code:
1
2
| laatzien_1.style.color='black'; laatzien_2.style.visibility='visible'; |
velden te zien.
Indien de optie "factuuradres anders" op ja staat én laatzien en laatzien_2 niet ingevuld zijn, dan keert de bezoeker terug
naar het formulier.
MAAR....de radiobutton-optie moet automatisch op "ja" staan én de laatzien / laatzien_2 moeten zichtbaar zijn als het
formulier tevoorschijn komt (nadat de bezoeker de foutmelding gezien heeft dat ie niet alles ingevuld heeft).
In de check heb ik:
code:
(facture is dan ja of nee)1
| index.php?pagina=aanvragen&geg_anders=".$facture |
In het formulier heb ik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $facture2 = $_GET['facture']; if($facture2==="ja"){ $this->body.=" <script language=\"Javascript\"> function putFocus() { document.forms['formuliertje'].radiobut[0].focus(); document.forms['formuliertje'].radiobut[0].checked=true; } </script>"; } |
Radiobutton-set heb ik:
code:
1
2
| <input type="RADIO" name="radiobut" onFocus="laatzien();" value="ja"> Ja <input type="RADIO" name="radiobut" onFocus="verberg();" value="nee"> Nee |
Voor de test heb ik ook "<a href="#" onClick="putFocus()">click here</a>" staan in het formulier. Met de test gaat alles
goed, goed zichtbaar als facture2 "ja" is. Maar ik wil het zonder de JS-functie putFocus() doen, dus als $facture==="ja".
Met
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $this->body.=" <script language=\"Javascript\"> document.forms['formuliertje'].radiobut[0].focus(); document.forms['formuliertje'].radiobut[0].checked=true; </script>"; |
Krijg ik de melding 'document.forms.formuliertje.radiobut' is leeg of geen object...
Ik heb
code:
geprobeerd, maar lukt niet...1
| document.forms['formuliertje'].elements['radiobut[0]'].focus(); |
Als jullie iets hebben, zie ik dat graag tegemoet....
Excuses: Titel klopt niet, kan de titel niet wijzigen..."JS" moet zijn "[JS] radiobutton onFocus()"
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 19:37 ]