[Onstream] Tape onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Probleem.

Iemand die ik ken gebruikt al sinds 3 jaar dezelfde Onstream tapedrive (nog voor hun failliesement). Elke dag maakte deze persoon een backup van zijn data, die heel belangrijk voor hem waren.

Nu is er de volgende situatie ontstaan.

- Eind december werd de laatste tape gemaakt.

- Daarna werd de tapestreamer opeens onbruikbaar; er konden geen oude tapes mee worden gelezen noch kon er van worden teruggelezen.

- De persoon in kwestie kocht voor 70 euro een schoonmaaktape.

- Na deze schoonmaaktape twee keer gedraaid te hebben in de tapestreamer, werkte deze opeens weer.

Helaas moet de december tape teruggelezen kunnen worden, aangezien daar erg belangrijke data op staat. Dit kan echter niet; de tape wordt niet herkend.
Thuis heeft die persoon dezelfde tape streamer; ook daar kan de tape niet worden gelezen.

Hoe kunnen de gegevens nog worden hersteld? :\

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Een tape van een paar dagen eerder pakken als er toch dagelijks gebackupped wordt, of een tape van de week ervoor.

Ik neem tenminste aan dat er niet dagelijks op DEZELFDE tape werd gebackupped, maar een fatsoenlijk schema in gebruik was met dag, week en maandtapes :X

Heb je die data niet op een harddisk of DVD staan? Ik mag hopen dat je niet PUUR op een tape vertrouwd, en al helemaal niet als je de betrouwbaarheid van onstream weet :X :X

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 02-02-2005 19:39 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Een tape kan meen ik maar 50x betrouwbaar beschreven worden. Als dezelfde tape al 3 jaar in gebruik is (bij gebruik elke week ca. 150x) snap ik wel dat die kapot is... :/

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Hmm, daar wist ik niets van.

Ik zal eens navragen of er nog andere tapes zijn gemaakt.