Toon posts:

DVD formaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een vreemd probleem...
In mijn systeem heb ik 1 DVD-Rom, 1 DVD-RW (die alleen RW's kan fikken, een ouwe dus), en een DVD-RW die alles moet kunnen.

Het vreemde is dat door beide branders een blanco schijfje maar als 4,38 GB groot gezien wordt, terwijl er volgens mij 4,7 GB op moet kunnen...

Nu heb ik een schijf gebrand met Sonic, en wil deze kopiëren met Nero, nu geeft Nero een foutmelding dat de bronschijf te groot zou zijn..., terwijl er maar +/- 2GB opstaat...

Ik snap er geen bal meer van...
Heb wel Windows XP geïnstalleerd op een Fat 32 partitie en deze later geconverteerd naar een NTFS partitie, zou dat misschien het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken,
Roel

Verwijderd

4.38 GB klopt gewoon hoor :)

Het hele 1000 kb = 1 MB verhaal gaat niet alleen bij HDD's, maar ook bij DVD's op :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is dit niet weer het bekende verschil wat we ook bij harde schijven zien? Door de manier van het berekenen van de GB's
(Giga= miljard, maar computers rekenenen met 1024x1024x1024)

edit: net te laat, nu maar even uitgebreider dan.
Giga, Mega en kilo (let op de hoofdletters!!) betekenen miljard, miljoen en duizend. Computers hebben alleen de eigenschap om alles binair te tellen en in de computerwereld wordt dus:
kilo= 1024
Mega= 1024x1024
Giga = 1024x1024x1024

(dus eigenlijk kunnen computers gewoon niet tellen :D en zijn het dus ook niet de harde schijf fabrikanten die mensen naaien......)

[ Voor 58% gewijzigd door Hann1BaL op 02-02-2005 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan is dat probleem in ieder geval uit de wereld...(had ik zelf ook wel kunnen weten trouwens... 8)7 ), blijft het vreemd dat Nero een schijf waar +/- 2GB op staat te groot vind om te kopiëren... (Versie: 6.3.1.17)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nou ja, zitten er drie tegelijk te antwoorden :)
Ik moet sneller leren typen.

[ Voor 83% gewijzigd door drfruit op 02-02-2005 19:32 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:30:
Dan is dat probleem in ieder geval uit de wereld...(had ik zelf ook wel kunnen weten trouwens... 8)7 ), blijft het vreemd dat Nero een schijf waar +/- 2GB op staat te groot vind om te kopiëren... (Versie: 6.3.1.17)
Toevallig 1 groot bestand? Een normale DVD die je met nero brand kan MAX 2 Gb per file zijn. (ofzo). Wil je grotere files, als 1 groot file branden, dan moet je binnen nero DVD-ROM (UDF) kiezen,dan kun je wel grotere files bakken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee..., 't is gewoon een DVD film die ik zelf met premiere gemonteerd heb, en met Sonic gebrand (dat ging wel goed).
Staan verschillende vob.files op...

Snap er geen fuck van..., heb inmiddels Nero geupdate naar de nieuwste versie "6.6.0.6" maar ook dat heeft het probleem niet verholpen...
Pagina: 1