[XP] Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Mijn gloednieuwe pc heeft als zoveelste kuur nu dat Windows XP helemaal niet meer opstart. Ondertussen wordt ik wel een beetje link want ik heb tot nu toe alleen maar problemen gehad met dit onding.

In ieder geval, ik kan sinds een uurtje niet meer normaal in Windows opstarten. Qua configuratie is er weinig gewijzigd, ik had alleen Nero geïnstalleerd en daarvoor moest ik het systeem herstarten. Ook na het verwijderen van Nero blijft hij hangen op het moment dat hij de grafische interface van Windows moet laden. Bij mijn pc is het zo dat op dat moment onder andere de netwerkkaart wordt geactiveerd.

In deze netwerkkaart dacht ik dat het probleem zat. In de veilige modus start hij goed op, de veilige modus met netwerkmogelijkheden echter heeft hetzelfde probleem. Ook het uitschakelen van alle netwerkkaarten in het BIOS en het uitschakelen van de drivers in apparaatbeheer heeft geen enkel effect.

Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen, en een gehele herinstallatie van Windows heb ik niet zoveel zin in, omdat Windows geen enkel onderdeel van dit splinternieuwe moederbordje standaard herkent en je dus lang bezig bent met alles weer klaar krijgen voor gebruik. Bovendien moet ik dan ook een bescheiden aantal softwarepakketten installeren, iets waar ik óók geen zin in heb.

Oja, mijn systeemspecificaties...

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis op 02-02-2005 19:19 . Reden: Systeem specs ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat soms wil helpen (vaak ook niet :P ) is het alles weggooien van alle apparaten in je device manager - maak wel eerst een backup voordat je dit doet want de kans is er ook dat het helemaal niet meer werkt daarna :P

• Dennis
Hè gatsie, ik baal hier echt van. Het gaat me toch wel weer een paar uur werk kosten want ik zal hem toch moeten formatteren (dat werkt gewoon het beste). Als nou nog één keer wat met dit ding aan de hand is dan... tja wat dan eigenlijk... zucht!

• Dennis
Aaaaargh! Een reïnstall ging goed totdat ik de videokaart installeerde. Daarna deed-ie weer niks (behalve in veilige modus zonder netwerk). Videokaart verwijderen tezamen met de drivers is zinloos, hij hangt wéér bij het opstarten.

Tot overmaat van ramp is mijn server, waarvan ik net de voeding wilde vervangen door een sterkere PSU, overleden. Ik krijg een primary hard disk failure. Gelukkig nog wel garantie en zelfs een recente backup waarschijnlijk, maar daar moeten we nog achter zien te komen zometeen.

Bah! Computers.

Anyway, ik ga ook de winkel mailen waar ik de hele computer heb gekocht (die nieuwe) want ik wordt een beetje moe van alle problemen tot nu toe.

• Poorttoewijzing geluidskaart wordt niet onthouden.
• Computer loopt vast bij dichtdoen CD-laatje
• Willekeurige vastlopers op vreemde momenten
• Niet meer opstarten!

[edit]
Nou, ik had een goede backup van 23 januari die ik probleemloos kon herstellen (backup stond op een andere harde schijf). De server doet het nu iig weer gelukkig. Volgende week maar even een definitieve nieuwe harde schijf kopen.

Nu moet ik nog even de userdirectories en de Exchange mailboxen herstellen, daar heb ik een backup van van 1 januari. Overigens vet veel geluk dat ik 23 januari een backup had gemaakt van de hele Windows installatie, de vorige was van medio november. Zo zie je maar hoe belangrijk backups zijn :).

Over Acronis TrueImage wil ik alleen maar het volgende kwijt: _/-\o_ !

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis op 03-02-2005 03:49 ]