Toon posts:

Kan 4x256mb werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag:

Ik heb nu 2x 256mb werkgeheugen (PC3200 DDR400), dit geheugen draait Dual-Channel.
Nu wil ik nog een dual-channel kit toevoegen zodat ik 4x256 mb werkgeheugen heb(ook DDR400 en PC3200). Maar nu wil ik graag weten of mijn geheugen dan niet op bijvoorbeeld DDR333 gaat draaien omdat ik dan alle geheugenbanken vol heb zitten, dat zou zonde zijn want dan koop heb ik 1024mb werkgeheugen terwijl het dalijk misschien net zo snel draait als ik nu heb :| . Ik heb een Intel P4 2,8ghz HT en een intel 865G chipset (d8 ik). En is het ook wel de moete waard om geheugen erbij te nemen.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:53
Dit verschilt per moederbord. Om een goed antwoord te kunnen geven hebben we het merk en type van het moederbord nodig....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension 4600 dus ik weet niet precies wat voor moederbord erin zit ;(

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Waarom zou het op DDR333 gaan draaien?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

1: kast open schroeven

2: rechtsboven zien hoevel gleuven er zijn voor geheugen.

3: mobo type noteren (staat tussen pci sloten)

4: dmv google en de diepte van je portomonnee bepalen wat je erbij stopt

Dual channel was naar mijn beste medeweten meestal alleen mogelijk op oneven sloten dwz je hebt 3 sloten of asl je 4 hebt dan zou het kunnen als je idd 4 keer dezelfde grootte en geheugen soortgebruikt dus ff zoeken wat je psies hebt (8>

[ Voor 37% gewijzigd door ROFLASTC op 02-02-2005 19:09 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het misschien niet goed werkt als je alle 4 de geheugenbanken vol hebt, omdat de memory controller misschien niet meer aan kan (ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen want ik kan nergens de goede informatie vinden)

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:08:
Omdat het misschien niet goed werkt als je alle 4 de geheugenbanken vol hebt, omdat de memory controller misschien niet meer aan kan (ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen want ik kan nergens de goede informatie vinden)
Dan zouden ze toch nooit die 4 sloten erop gezet hebben? Gewoon logisch nadenken....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:53
Toch zijn er plankjes die met 2 reepjes wel op dual-channel werken, en met 4 niet, of een lagere timing aannemen... Ik zou eens gaan rondsnuffelen in je pc, en dan op internet zoeken naar de gegevens van dat moederbord

• Taro
  • Niet online

Taro

trancesetter schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:11:
Toch zijn er plankjes die met 2 reepjes wel op dual-channel werken, en met 4 niet, of een lagere timing aannemen... Ik zou eens gaan rondsnuffelen in je pc, en dan op internet zoeken naar de gegevens van dat moederbord
Als je 4 dezelfde hebt kan ik me dat haast niet voorstellen, dat er misschien 1 of 2 minder/anders zijn en je daardoor voor allemaal andere timings krijgt wel. En natuurlijk kunnen 4 dezelfde modules waarvan er 1 minder goed over te klokken is er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat ze allemaal langzamer gaan lopen, maar dat zou toch op normale timings met 4 goede dezelfde reepjes geen probleem moeten zijn?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Op de NEO2 heb je dat idd ook, alleen dan met double sided geheugen.. 2 stuks draaien netjes op 400, doe je er 4 in gaat ie op 333 draaien.. Why? Dunno :P

• Taro
  • Niet online

Taro

BobR13 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:17:
Op de NEO2 heb je dat idd ook, alleen dan met double sided geheugen.. 2 stuks draaien netjes op 400, doe je er 4 in gaat ie op 333 draaien.. Why? Dunno :P
Ik heb de NEO2 Platinum, geen last van hoor....

• AlterMann
Maaar heb je double sided? :Y)
Volgens de handleiding kan het namelijk niet dat je 4 stuks double sided op 400 mhz laat draaien

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Taro schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:27:
[...]

Ik heb de NEO2 Platinum, geen last van hoor....
offtopic:
Inderdaad, ik heb het ook, gewoon terug op 400 zetten. ;)

Het verschil tussen 333 en 400 merk je in de praktijk vaak niet zo. Op 333 kun je natuurlijk strakkere timings instellen als 400. Bijvoorbeeld:

333MHz: 7-3-3-2,5
400MHz: 8-3-3-3

Als ik zou moeten kiezen tussen 512MB DDR333 5-2-2-2 en 1024MB DDR400 8-3-3-3, zou ik voor het DDR400 gaan. Je moet dan natuurlijk wel programma's gebruiken die veel RAM vreten.

Vraag jezelf dus eerst af of de extra 512MB nut heeft. :)

[ Voor 48% gewijzigd door PD2JK op 02-02-2005 20:10 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ik heb hier 4x twinmos pc3200 in een ic7-max3 (875p chipset) draaien. Geen enkel probleem.

• Taro
  • Niet online

Taro

BobR13 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:37:
Maaar heb je double sided? :Y)
Volgens de handleiding kan het namelijk niet dat je 4 stuks double sided op 400 mhz laat draaien
Moet je aan die zwarte heat spreader vragen die er op zit :)

• AlterMann
offtopic:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=607
Anyway, het ging hier niet over dit mobo dus laten we weer ontopic gaan :Y)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:38

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik heb een asus a8v deluxe met daul channel 128bits 4x 256 mb werkgeheugen pc 400 en het draaid op 333 maar hij is wel sneller duss ik hou die 2x 256mb er wel in

offtopic: (voor al bij het branden en ondertussen ook nog doom 3 spelen :9 en achtergrond programma's draaien :P )

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil namelijk wel 4x256 plaats maar dan moet ik cker weten dat het goed werkt want anders dan kan ik het net zo goed houden bij wat ik nu heb, ik heb nagekeken op me mobo en ik heb 4 sloten dus het geheugen zou moeten werken, maar werkt het dan ook nog dual channel? en op mijn moederbord stond het volgende nummer: e210882 dell rev. A02. en ook nog een hele belangrijke vraag ;) werkt 1024mb werkgeheugen ook egt sneller, of word de helft tog niet gebruikt (ook wel belangrijk feit :P )

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:38

angerfist-yentl

vake bei te bange!

als je alleen internet enzz dan heeft het geen nut :p
het draaid wel ook daul channel maar op pc333 maar je merkt niet dat hij trager draaid
verschil pc333 en pc400 is eigelijk niet echt merkzaam

[ Voor 38% gewijzigd door angerfist-yentl op 02-02-2005 22:37 ]

Vake bei te bange

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

stomme vraag maar why the hell bel je dell niet even ?
die weten dat waarschijnlijk zo. dus gewoon even bellen en je hebt de info waarschijnlijk binnen een min of 5.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dion_b
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Daar staat niet voor niets dat je specs moet posten, waaronder zeker moederbord. Dat is ook meermaals in de topic gevraagd en uitgelegd waarom het nodig is. Zonder die info valt dus totaal niet een afdoende antwoord te geven. Maar je geeft het nog steeds niet. Dan heeft deze topic geen zin...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.