[gfx] grafische teksten reproduceren

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 13:41
voor een reeds bestaande website is mij gevraagd of ik wat kleine uitbreidingen kan doen.

De vorige webmaster is niet meer te bereiken en ik heb dus geen "ontwerp" meer over hoe die bepaalde logo's heeft gemaakt.

Het gaat om de volgende site: http://www.deduckenburg.nl. Als je door klikt dan staan er links een aantal logo's die een rubriek aangeven. Nou wil men een aantal rubrieken toevoegen, maar heb ik geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.
Het is een rollover, in een bepaald lettertype / grootte en ik gok in photoshop gemaakt.

Hoe zou jij dat aanpakken als je achteraf nog logootjes toe moet voegen als je alleen de jpg's tot je beschikking hebt?

Dit is een vb logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.deduckenburg.nl/buttons/buttons02b.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.deduckenburg.nl/buttons/buttons02a.gif

Kun je hier uit opmaken hoe deze logo's in elkaar zijn gebrouwen? Lettertype en grootte? Ik weet niet waar te beginnen.

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen om alles gewoon in een nieuw lettertype te zetten (ik vind dit vrij hard overkomen, meer iets voor een nieuwe Schwarzenegger film) of je gebruikt WhatTheFont om het lettertype te achterhalen. Ik vind het zelf heel erg lijken op Eurostile T Black Extended (vanaf 20 dollar voor TT versie).
Gratis variant moet je even zelf zoeken of anders een vraag in [rml]Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [ part 4][/rml] posten.

Verder is de tekst zo te zien alleen voorzien van een stroke en/of een beetje dropshadow.

Verwijderd

@Plecky
Kun je hier uit opmaken hoe deze logo's in elkaar zijn gebrouwen? Lettertype en grootte?
Hij wilt dus het font achterhalen door middel van de .jpg die hij heeft.
Voor zover ik weet, kan dit niet?
Ooit al geprobeerd met Kladblok te editen?
:)

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Plecky schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:56:Ik vind het zelf heel erg lijken op Eurostile T Black Extended
[...]
Verder is de tekst zo te zien alleen voorzien van een stroke en/of een beetje dropshadow.
Ik was toch vrij duidelijk dacht ik. Grootte is gewoon een kwestie van een beetje proberen, zal wel ergens tussen 10 en 14 in zitten.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
haal eens een duidelijke versie door iets als www.whatthefont.com :? En hebben we hier niet het grote lettertypetopic voor? Met uw gastheer en -vrouw Yoozer en Dark Blue? :P

Met andere woorden: enkeltje naar [rml]Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [ part 4][/rml] :)

[ Voor 22% gewijzigd door HunterPro op 02-02-2005 19:38 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Lijkt op Copperplate oid. Anyway, er zijn zat shareware-fonts die hierop lijken, zoek er eentje naar keuze en maak alles even opnieuw zodat je zeker weet dat alles hetzelfde is :)

Overigens had je met een beetje zoeken ook wel het grote 'welk font is dit'-topic gevonden.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• trekker22
dat topic ken ik ook wel.

waar ik meer mee zit, is er toch niet een bepaald effect op losgelaten? want altijd als ik met letters aan de gang ga krijg ik zo'n saai eenkleurig resultaat. (mijn kennis van photoshop is ook niet echt om over na huis te schrijven).

Maar is inderdaad wel een goed idee om alles over nieuw te maken en dit zo goed mogelijk lijkend te maken.

(Eigenaar is geen kenner en zal het verschil denk ik niet echt merken)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Dan vraag daar ook :Y)
waar ik meer mee zit, is er toch niet een bepaald effect op losgelaten?
You don't know the power of the Dark Side })
want altijd als ik met letters aan de gang ga krijg ik zo'n saai eenkleurig resultaat. (mijn kennis van photoshop is ook niet echt om over na huis te schrijven).
F1, tutorials e.d.
Maar is inderdaad wel een goed idee om alles over nieuw te maken en dit zo goed mogelijk lijkend te maken.
Hela hola vectoren.
(Eigenaar is geen kenner en zal het verschil denk ik niet echt merken)
Wat er op de tekst zit is een hele subtiele gradient (Layer effects > Fill Gradient). Verder is 't te pielerig om er wat mee te doen. Pak die Bank Gothic Bold, mik er een gradient fill op en vind de kleurtjes van het origineel uit door even de Eyedropper te gebruiken. Knal er nog een Drop Shadow omheen, klaar.
u had gelijk, achtergrond was ook geel
Plecky schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:56:
...of je gebruikt WhatTheFont om het lettertype te achterhalen.
En dan lukt 't denk ik niet, omdat het zo'n kriebelig formaat is, en omdat 't verschillende kleuren zijn :/...
Ik vind het zelf heel erg lijken op Eurostile T Black Extended (vanaf 20 dollar voor TT versie).
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast ;).
Gratis variant moet je even zelf zoeken of anders een vraag in [rml]Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [ part 4][/rml] posten.
Dus, bij deze dan de Eurostile kloon ook : http://dafont.com/en/search.php?nq=1&q=euras
Overigens, * Yoozer is het eensch met DB :) \/ \/ \/ \/ \/

[ Voor 48% gewijzigd door Yoozer op 02-02-2005 20:56 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Dark Blue
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, zo te zien een drop shadow in die mosterdkleur en bij de layer effects van Photoshop een 'satin' effect, of een simpele bevel-and-emboss.

Ik weet niet of je met deze opdracht geld ruikt, maar als je het niet kan en alles moet komen vragen en dan nog op goed geluk aan de slag moet met 'de eigenaar ziet mijn gepruts vast niet'... dan vind ik imho dat je het gewoon aan iemand anders moet overlaten en niet moet doen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• trekker22
het is ook niet mijn bedoeling met het grafische gebeuren geld innen.

Ik ben gevraagd wat technische dingen aan te passen: ASP + Access gebeuren.

Hij vroeg: kan je ook wat buttons bij maken.
ik: ik kan het altijd proberen, er bij aangevendend dat ik geen grafisch talent ben.

Maar bedankt voor de uitleg/hulp, ik ga eens kijken wat ik kan herproduceren.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* HunterPro grins

• Dark Blue
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Sorry voor mijn woorden, ik was misschien wat bot in mijn post. Ik bedoelde het niet zo om je af te kraken, ik was gewoon even de nuchtere ik. Ik snap nu wat je doel hierin is...
...ja, en jij bent gewoon nutteloos aan het posten
en heb je wat tegen mensen die op vectoren geilen? nou? nou?! :P ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1