Volgens Adsl-centrale zou ik geupgrade moeten zijn. Het lijkt er echter op dat alleen mijn upload is geupgrade. Ik heb adsl-advanced en volgens speedtest is mijn downloadsnelheid 462 Kilobytes per seconde, dit haalde ik altijd al (exact deze waarde), echter mijn uploadsnelheid is 103 Kilobytes per seconde volgens speedtest en dat duidt op een upgrade. Kan helaas niet in mijn speedtouch kijken aangezien die direct op mijn draadloze router is aangesloten en ik hem via 10.0.0.138 niet kan bereiken. Ik zit ca 300 meter van de centrale af. Kan het zijn dat ik gedeeltelijk een upgrade heb gehad en dat 462 Kilobyters per seconde gewoon het maximum is wat ik kan halen?? Oh ja heb een 802.11 G netwerk die die moet het wel aan kunnen.
logisch, je bent geupgrade maar je draadloze modum (router) doet maar 5 Mbit effectief en is dus de zwakste schakel.
802.11b is 11Mbit, in de praktijk idd een megabitje of 5-7. Maar goed, TS meld dat ie een 802.11g netwerk heeft, dus dan is ie in theorie 54Mbit, in de praktijk bij goeie ontvangst een Mbtje of 2 per sec, wat dus snel genoeg moet zijn.Terrestrial schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:28:
logisch, je bent geupgrade maar je draadloze modum (router) doet maar 5 Mbit effectief en is dus de zwakste schakel.
TS: Kijk toch eens in je speedtouch wat je linesync waarden nu zijn, kwestie van een kabeltje leggen (gewoon los ter test) en proberen.
't kan ook zijn dat je nog ergens een 11Mbit clientje in je netwerk hebt. Je AP kan dan wel mooi 54Mbit zijn, maar dan draait ie alsnog maar op 11mbit...
[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 02-02-2005 19:36 ]
462 KByte/sec komt neer op (*8) 3696 Kbit/sec, zo'n 4 Mbit/sec je draadloos (G) is 54 Mbit/sec dus kan dat makkelijk aan, ook is het geen draadloze modem want de speedtouch is het modemTerrestrial schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:28:
Ik zou het toch gokken op die router restart. Als dat niet werkt kan je nog altijd even een kabeltje gebruiken en een 1 op 1 verbinding met je modem maken. Anders is een email naar Planet (of welke provider je ook hebt) misschien wel een handig idee?
Ik heb echter nog nooit van een upgrade gehoord, waar de upload speed wel goed is geupgrade en de download speed niet.
Ik heb echter nog nooit van een upgrade gehoord, waar de upload speed wel goed is geupgrade en de download speed niet.
De enigste die kan vertellen elke snelheid je hebt is het modem zelf. Dus zoals al gezegd is: netwerkkabel in je pc of laptop en ff rechtstreeks op je modem inloggen.
Het klinkt stom, maar KPN zal pas vanaf 1 april je melding serieus nemen, als blijkt dat je 1024 kbit upload hebt en nog steeds 4480 kbit download.
Want dan zou KPN 100% klaar moeten zijn.
Het klinkt stom, maar KPN zal pas vanaf 1 april je melding serieus nemen, als blijkt dat je 1024 kbit upload hebt en nog steeds 4480 kbit download.
Want dan zou KPN 100% klaar moeten zijn.
Dich bis echt unne foëzen haas
Bedankt voor de antwoorden, ik ga straks maar eens een router restart proberen..en anders toch maar dat kabeltje proberen..Btw er zit wel 802.11B usb ontvanger tussen in mijn netwerk, maar dat zou toch niet uit mogen maken, heb boven een 802.11G ontvanger en mij router ingesteld op mixed mode.. G only gaf me niet meer snelheid. Kan me ook niet voorstellen dat ik half geupgrade ben, maar ik dacht laat ik voor de zekerheid de experts hier maar even vragen....
NB: Had al met planet gebeld "dat weten wij ook niet meneer, ook kunnen we niet vertellen of u al geupgrade bent en of de kwaliteit van de lijn wel voldoende is, als het goed is merkt u het vanzelf"
zucht...
NB: Had al met planet gebeld "dat weten wij ook niet meneer, ook kunnen we niet vertellen of u al geupgrade bent en of de kwaliteit van de lijn wel voldoende is, als het goed is merkt u het vanzelf"
Misschien wel een hele domme vraag, maar toch....De snelheid die ik uit kan lezen in mijn speedtouch 510 wordt die op een of andere manier in mijn modem gezet, of wordt continue de verbinding getest?? Ik vraag dit omdat ik mij afvraag of ik die snelheid ook kan uitlezen als ik mijn modem op de pc heb aangesloten zonder dat ik verbinding heb met mijn telefoonaansluiting.
Volgens mij ben je die kwijt als je je kabel eruit trektVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:11:
Misschien wel een hele domme vraag, maar toch....De snelheid die ik uit kan lezen in mijn speedtouch 510 wordt die op een of andere manier in mijn modem gezet, of wordt continue de verbinding getest?? Ik vraag dit omdat ik mij afvraag of ik die snelheid ook kan uitlezen als ik mijn modem op de pc heb aangesloten zonder dat ik verbinding heb met mijn telefoonaansluiting.
Ik haal thuis hier, door een betonnen plafond naar de router, en dan naar een PC met kabel 100mbit zeker 2mb/s, dus dat is bijna 20mbit. Lijkt me niet dat dat de belemmerende factor is.
De wijzen komen uit het Oosten!
Volgens mij haal jij ook een aantal benamingen door elkaar. Jouw speedTouch 510 is het ADSL modem/router. Als ik jou goed begrijp heb jij aan de SpeedTouch een Wireless Acces Point (WAP) aangesloten of een extra router met WAP functie.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:11:
Daarnaast kan ik mij blauw ergeren aan de KPN en providers die de SpeedTouch 510 en 510(i) een modem noemen, want dit is GEEN modem. De SpeedTouch 510 en 510(i) zijn routers met ingebouwd ADSL modem. Je kunt ze wel configureren zodat bepaalde router functies worden uitgeschakeld, maar het zijn en blijven routers. Ze doen namelijk veel meer dan een modem, ze houden b.v. routeringen bij. Een modem doet niets anders dan het eene signiaal omzetten in een ander signiaal en houdt verder helemaal niets bij.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb idd een 510 speedtouch router met modem functionaliteit, deze is rechtstreeks aangesloten op mijn Linksys WRT54G wat een router is met WAP/gateway functie. Heb het zo ingesteld dat de 510 nog steeds als router fungeerd en de wrt54g als gateway. Er is geen enkele pc rechtstreeks aangesloten alles wordt doorgezonden naar usb ontvangers. Aangezien het mij ontzettend verbaasd dat ik ondanks dat ik maar ca 300 meter van de centrale afzit maar een download snelheid haal van 460 Kilobytes per/s wil ik dus in mijn speedtouch kijken wat daar voor snelheden in staan. Hoop dat ik de terminologie nu juist heb??
Update: Ik snap het nu helemaal niet meer!!!!!! Ik heb net mijn modem rechtsreeks aan mijn pc gehangen en zie het volgende bij line speed staan:
8000 Kb/s Down
992 Kb/s Up (wat volgens mij ontzettend hoog is op een 510 analoog)
Toch haal ik maar een downloadsnelheid van maxmiaal 460 Kilobytes per seconde.
Iemand hier een verklaring voor????
Edit: Sorry adje me=noob maar willing to learn...
Mijn wireless netwerk loopt op 54 Megabits, als ik op het connectiebeeldschermpje ga staan met mijn muis zie ik: snelheid 54,0 Mbps signaal sterkte uitstekend.
Klopt mijn veronderstelling dat als er bij linespeed 8000 Kb/s staat dat ik dan toch iieder geval 8000/9,6 = 830 KB/s zou moeten kunnen halen??
8000 Kb/s Down
992 Kb/s Up (wat volgens mij ontzettend hoog is op een 510 analoog)
Toch haal ik maar een downloadsnelheid van maxmiaal 460 Kilobytes per seconde.
Iemand hier een verklaring voor????
Edit: Sorry adje me=noob maar willing to learn...
Mijn wireless netwerk loopt op 54 Megabits, als ik op het connectiebeeldschermpje ga staan met mijn muis zie ik: snelheid 54,0 Mbps signaal sterkte uitstekend.
Klopt mijn veronderstelling dat als er bij linespeed 8000 Kb/s staat dat ik dan toch iieder geval 8000/9,6 = 830 KB/s zou moeten kunnen halen??
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 20:47 ]
Blinky2004, wil je de edit-functie gebruiken ajb? 
Daarnaast, en het is al vaker gezegd, chec of je wifi wel op 54Mbit draait. Dat lijkt hier toch heel erg de bottleneck te zijn.
Daarnaast, en het is al vaker gezegd, chec of je wifi wel op 54Mbit draait. Dat lijkt hier toch heel erg de bottleneck te zijn.
Verwijderd
mischien domme vraag
op adsl-centrale melden ze
Sneek Centrum steeds al geupdate
maar als ik in me Router/modem van linksys kijk
zie ik nog steeds 2248/416 ipv 3200/768
is ie nu wel of niet geupdate ?
ik heb em al paarkeer terug gezet op adsl centrale maar na tijdje is ie weer geupdate
iemand een idee ?
op adsl-centrale melden ze
Sneek Centrum steeds al geupdate
maar als ik in me Router/modem van linksys kijk
zie ik nog steeds 2248/416 ipv 3200/768
is ie nu wel of niet geupdate ?
ik heb em al paarkeer terug gezet op adsl centrale maar na tijdje is ie weer geupdate
iemand een idee ?
Anders zou je nog even kunnen overwegen om een pc via een kabel aan te sluiten en te speedtesten om op die manier een (te) traag wlan als oorzaak uit te sluiten.
Pagina: 1