Toon posts:

wat een snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve adjes,

Ik maak het steeds weer vaker mee, ik heb een vraag, die ik dan wel of niet goed stel en dan opeens als de discussie op gang komt na 5 minuten topic opeens gesloten "JA LEES MAAR EEN TUTORAIL".

Ik heb een specifiek probleem en die staan niet in een tutorail.

Het lijkt wel of er negatieve commentaar in mijn "extra info voor admins" staat en daardoor alle admins mijn topic 9 van de 10 keer dichtgooien.

Kijk, ik heb wel verstand van zaken, maar ik ga niet zomaar een compleet programmeeer probleem posten want ik zoek het zelf wel uit, maar ik vraag maar een klein stukje er van.

Zo is deze topic: [rml][ php]grootste getal uit array halen[/rml]

Een klein onderdeel van een vraagstuk waarvan ik denk dat deze op zo'n manier op te lossen is, dus ik probeer het zo simpel mogelijk te brengen zodat andere forum lezers het snel kunnen lezen en eerder geneigd zijn om even snel te helpen in plaats van helemaal niet.
Dat het uiteindelijk ook zo simpel is als het gebruik van max() had ik niet kunnen weten, ik zocht de oplossing heel ergens anders.

En die oplossingn kan ook beter, juist door middel van een sql query en ja ik wilde net met mijn topic die richting op sturen door een nieuw bericht te versturen (want een nieuwe topic is dan weer ook iets te veel van het goede) geeft ie een fout bij het posten.. blijkt ie dicht gegooid te zijn.

Dus ja dan denk je... ik was ook niet al te helder over mijn probleem.. ik hoef toch ook niet gelijk het hele project uit te gaan leggen. Dus dan ben ik echt aangwezen om een nieuwe topic te beginnen: [rml][ SQL] grootste getal uit datebase[/rml]

En ja hoor die gaat ook zo maar dicht, en wat schieten we hier nou mee op?
Ik zit nu met een probleem wat ik maar niet opgelost krijg, en als het simpel op te lossen was door een tutorailtje over max te lezen dan had ik het heus zelf al gevonden, ik gebruik zelf ook een voorbeeld van max in mijn topicstart bericht.

Whoami komt ook met een vrij ingewikkelde oplossing die niet werkt.
Max() moet gebruikt worden maar het is nogal lastig te gebruiken in dit specefiek probleem, maar dan moet je wel het bericht lezen en niet alleeen de topic titel.

Als je alleen naar de topic titel kijkt ja dan is het wel heel simpel.

Doe mij een lol en open de topic zodat er wel mensen mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een aantal dingen vallen me op:

1. Het is tutorial. Misschien dat zoeken daarom minder goed gaat?
2. Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
3. Als je goed kijkt in beide gesloten topics, dan staat er genoeg info waarmee het zou moeten werken.

Je zorgt alleen meteeen voor een negatieve sfeer door dit topic te openen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik stel ook wel es behoorlijk mongool-achtige vragen. Niet dat ik dom ben, maar soms heb je wel es momenten dan heb je ff geen inzicht in iets vrij simpels. Maar als je het zelf heel goed verwoord en in een mooie volgorde opschrijft van wat er allemaal door je gedachtes schoot aan hulpmiddelen die je wellicht wou/wil raadplagen; dan ziet het er al heel anders uit dan de 4 regels die jij in de topicstart had van het topic dat dicht ging. Dus maak je topics gewoon wat informatiever ofzo...

Dit zijn voorbeelden van topics die door mij gestart zijn waarbij de vraag concreet heel kleuterachtig is en wellicht opgezocht had kunnen worden; maar de manier waarop t gesteld is besliste of het openbleef of niet:

Client side internet beperken op basis van woorden

[rml][ Nero 6.x] Bestandsnamen zien er vernaggeld uit na branden[/rml]

Afbeelding afdrukken (verspreiden) over meerdere A4-tjes

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 02-02-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:38:
Een aantal dingen vallen me op:
..
3. Als je goed kijkt in beide gesloten topics, dan staat er genoeg info waarmee het zou moeten werken.
...
Denk je dat het aan mijn ogen ligt? Sorry voor de belachelijke opmerking maar om aan te geven dat ik heus wel probeer om mijn probleem op te lossen door suggesties die dan in die korte tijd gemaakt zijn, ik bedoel daar gaat het toch om waarom zou ik dan gewoon er niet naar kijken?

Je hebt het over beide topics maar het geval is dus dat ik in mijn eerste topic mijn vraagstelling een beetje verkeerd had en ik wilde dat recht zetten door een nieuw bericht te posten maar tevergeefs omdat de topic al dicht was.

Ik moet dus een sql query die niet werkt en ik al een tijdje aan het stoeien ben met max() in combinatie met een subquery en het maar niet wil lukken.

En het antwoord is absoluut niet gegeven in de sql topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en luister, als de oplossing ZO simpel is, wees dan fatsoenlijk en geef zelf het antwoord en MIK DAN PAS de topic dicht :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:08:
en luister, als de oplossing ZO simpel is, wees dan fatsoenlijk en geef zelf het antwoord en MIK DAN PAS de topic dicht :r
Wat leer je daar dan van, behalve het feit dat we hier alles weten of in ieder geval de indruk wekken dat we alles weten ?

Je kunt beter een stukje op weg geholpen worden, daar heb je later veel meer aan..

Verder is er in beide topics je verteld dat je MAX verkeerd toepast, en waar je meer informatie over deze functie kunt vinden. Dus er is antwoord gegeven.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:08:
Waarom? Zodat je toch je zin krijgt, al klopt je topic voor geen meter? Dus ik open even een scriptrequest topic en ik eis een uitgewerkt antwoord voordat het dicht gaat? Zo werkt het gewoon niet :).

Even 1 tip: ik zou niet met kotsmilies en zo'n toon beginnen als je een fatsoenlijk antwoord wilt hebben van de crew. Met vriendelijkheid bereik je veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat MAX() in de select moet snap ik ook nog wel maar zo werkt dat niet voor mijn specifieke probleem. Dan zit ik zelf aan een subquery te denken maar daar loop ik ook in vast.

Ik breng het niet als een scriptrequest want dan had ik wel een veel meer tekst moeten posten maar dat kan ik zelf wel oplossen. Ik hoef ook geen kant en klare oplossing maar ik walg er gewoon van als een moderator ALLEEN zegt dat de oplossing zo simpel is als het doorlezen van een tutorial en dan de topic dichtgooit, want zo simpel is het dus mooi niet.

En ja ik ben het nu wel een beetje zat met bepaalde gang van zaken hier, mij dit gewoon veel werk kost, en het enige wat ik dan voor elkaar krijg is het strelen van iemands ego. Ik zeg in iedergeval mijn betaalde T.net abbonoment op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:28:
(...) mij dit gewoon veel werk kost, (...)
En dáár draait het volgens mij om :) .

Als je in een openingspost nu duidelijk formuleert wat je probleem is, wat je al hebt geprobeerd, waar je al naar hebt gezocht, wat je dan hebt gevonden, waarom dat niet ter zake doet, en de relevante code toevoegt, heb je meestal het probleem al opgelost, en zoniet, dan heb je over het algemeen een prachtig topic.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 12:45

THiCE

Say it with a flourish!

Het forum is, zoals in diverse sticky's, FAQ's en readme's vermeld, geen helpdesk :) Je had kunnen googlen naar SQL functies, daar een beetje mee kunnen gaan spelen, voorbeelden bekijken, op dev.mysql.com kunnen zoeken op diverse termen... Hoe kort, simpel, of uservriendelijk je het ook typt: een vraag neerplanten en de kant-en-klare oplossing verwachten is niet de bedoeling, daar had je bijvoorbeeld phpfreakz.nl voor kunnen gebruiken, daar mag dat namelijk wel ;)
Mocht je de volgende keer nou weer zoiets hebben, en je topic gaat dicht: check eerst alle topics die helemaal bovenaan de topiclijst staan (sticky's), tel tot 10, blijf vriendelijk, en onderneem de gepaste actie :)

[ Voor 13% gewijzigd door THiCE op 02-02-2005 19:43 ]

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:42
Dat MAX() in de select moet snap ik ook nog wel maar zo werkt dat niet voor mijn specifieke probleem. Dan zit ik zelf aan een subquery te denken maar daar loop ik ook in vast.

Ik breng het niet als een scriptrequest want dan had ik wel een veel meer tekst moeten posten maar dat kan ik zelf wel oplossen. Ik hoef ook geen kant en klare oplossing maar ik walg er gewoon van als een moderator ALLEEN zegt dat de oplossing zo simpel is als het doorlezen van een tutorial en dan de topic dichtgooit, want zo simpel is het dus mooi niet.

En ja ik ben het nu wel een beetje zat met bepaalde gang van zaken hier, mij dit gewoon veel werk kost, en het enige wat ik dan voor elkaar krijg is het strelen van iemands ego. Ik zeg in iedergeval mijn betaalde T.net abbonoment op.
Als je dingen moeilijk vind in de trend van "in de manual kijken, lezen en begrijpen" zit je hier echt verkeerd. Want die vragen die jij hebt gesteld waren in de ogen van de ervaren programeurs wel degelijk simpel, laat staat vragen waar het antwoord kant en klaar in een manual staat. Ja daar moet je wat voor doen ja, dat is wel het minimaalste wat er van je verwacht en geacht wordt.

Waarom stuur je de admin van Programming en Webscripting niet even een mailtje voor wat uitleg in plaats van een topic hier?
Dan heb je direct de juiste persoon te pakken die over het beleid en dergelijke zaken gaat. Je wordt 1 op 1 geholpen daar bereik je veel meer mee dan z'n topic als deze. Dit is het afschrijven van frustratie van jouw kant, maakt mij vrij weinig uit, maar ff na vragen hoe het nou wel hoort te zitten heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54
Als je dan je topics begint met je probleem eens duidelijk aan te geven, zou al een hoop schelen denk je ook niet?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Sorry hoor, maar [rml][ SQL] grootste getal uit datebase[/rml] is echt een van de lamste openingsposts die ik ooit heb gezien in P&W :X Je plempt een query neer die echt volgens ieder beginnersboek zo fout is als wat, je kopieert de opdracht die je van school hebt gehad, en plakt er vervolgens 2 regels tekst omheen ter decoratie. Je hebt echt nul komma nul eigen inzet gedaan, dat straalt er in ieder geval in heldere kleuren vanaf: je komt hier gewoon even McDonalds-style een snelle hap afhalen, en daar is een forum in het algemeen en dit forum in het bijzonder niet voor bedoeld.

Je hebt sowieso duidelijk de FAQs van Programming & Webscripting niet gelezen, want nog afgezien van dat je topic not even close P&W FAQ - De "quickstart" volgt, heb je P&W FAQ - SQL ook gemist waar je je vraag perfect mee moet kunnen beantwoorden.

GoT in het algemeen, en P&W in het bijzonder, is voor gevorderde gebruikers die problemen hebben waar ze na afdoende inzet zelf niet uitkomen en graag een discussie op niveau over starten. Als jij nog niet eens www.sqlcourse.com hebt doorlopen is van het eerste geen sprake en kan automatisch het tweede niet.

Tot slot: als je het niet eens bent met een slotje, dan staat Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! hier ook niet voor niets sticky in LA ;) In ieder geval gaat dit topic nergens heen, als je meer informatie behoeft raad ik je aan contact op te nemen met de moderator die je topic heeft gesloten (z'n mailadres staat in z'n profiel).

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.