[XP] ''Na inloggen meteen uitgelogd'' probleem

Pagina: 1
Acties:

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04 18:41
Als ik dus mezelf inlog dmv in het windows inlogscherm mijn wachtwoord in te voeren word ik automatisch afgemeld. Nu ben ik al wat gaan zoeken hier op GoT en toen ben ik uiteindelijk op de site van microsoft gekomen waar ik dus een file kon downloaden dat ik op een diskette moet zetten en in de desbetreffende pc moet proppen.

Nu is het probleem dat de floppy's die ik heb slechts 1,44 mb capaciteit hebben en het bestand 5 mb groot is, ben ik nou zo'n noob dat ik iets verschrikkelijk verkeerd doe? En als ik het op een CD zet, kan ik het dan ook gebruiken als startup disk?

Alvast bedankt,

-Robert

EDIT// Ik ben vergeten [XP] in de topictitel te vermelden, mijn excuses

[ Voor 7% gewijzigd door Robert89 op 02-02-2005 18:40 ]

• Robert89
Dit probleem is in middels verholpen (eerst extracten, wel zo handig |:( )

Is het dus de bedoeling dat ik de 6 floppy's er een voor een in leg?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Robert89 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:11:
Dit probleem is in middels verholpen (eerst extracten, wel zo handig |:( )
:D ja :+ (Trouwens titeleditje zoals je zelf al aangaf. Vergeten kan gebeuren, pas de probleme. Trouwens welkom op GoT :) ).
Is het dus de bedoeling dat ik de 6 floppy's er een voor een in leg?
Over welke download hebben we het precies? (Heb je een link? Ook leuk voor de search :) )

Maar ik gok dat vanzelf om disk2, 3, etc wordt gevraagd ja.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 02-02-2005 19:43 . Reden: Welkom ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Robert89
F_J_K schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:42:
[...]

Over welke download hebben we het precies? (Heb je een link? Ook leuk voor de search :) )
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8&DisplayLang=en

Dat is de link die ik nodig had, je hebt echter ook nog een versie voor Windows XP professional:

Windows XP Home Edition Utility: Setup Disks for Floppy Boot Install

• Robert89
Hmm great, heb ik eerst een uur gedaan om überhaupt 6 floppy's te vinden, te formatteren en vol te gooien met die boot troep. Duw ik de laatste diskette in de (geinfecteerde) PC, krijg ik de fout '' STOP:C0000221 UNKNOWN HARD ERROR
\SYSTEMROOT\SYSTEM32\NTDLL.DLL ''

zonder verdere optie's om wat dan ook te doen behalve de PC uit te zetten, ik ben echt wanhopig. Kan iemand me verder helpen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat is voor een nieuwe installatie over de oude heen? Dan kan je beter / ook je CD gebruiken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Robert89
F_J_K schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:22:
Dat is voor een nieuwe installatie over de oude heen? Dan kan je beter / ook je CD gebruiken :)
Dát is nou juist het probleem, die heb ik niet. De vriend van mijn zus heeft 'm wel maar die woont niet echt in de buurt en ik kan niet zo lang zonder PC.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Mischien kan je dan beter proberen om een bootable cd temaken en het dan te proberen.
Kan je er eigenlijk wel inkomen met veilige modus. (op F8 rammen tijdens het opstarten)
Mischien dat je dan nog wat kan proberen.

Of een ander os er bij installeren tot je weer xp tot je beschikking hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Schapie op 02-02-2005 20:35 ]

No signature found

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan zijn de diskettes ook niet genoeg, die bevatten niet het hele OS. Dus ik ben bang dat je moet wachten. Of netjes een OS kopen ipv lenen ;)

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-04 15:52
Als ik dus mezelf inlog dmv in het windows inlogscherm mijn wachtwoord in te voeren word ik automatisch afgemeld.
Bekend probleem met illegale installaties. :'(

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Robert89
Schapie schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:31:
Mischien kan je dan beter proberen om een bootable cd temaken en het dan te proberen.
Is er ook een download voor files die je op een cd kunt zetten voor dan?

Op F8 rammen heeft btw geen zin, het is een vrij bejaarde Dell en hoe vaak ik ook op F8 ram, hij luusterd niet.
Dan zijn de diskettes ook niet genoeg, die bevatten niet het hele OS.
Heel XP Home edition heeft er wel opgesteen hé, het is gewoon dat hij het nú niet meer doet. Ik moet dus alleen in dat recovery scherm komen en dat zou moeten kunnen met de 6 floppy's maar hij geeft een fout wanneer ik de laatste floppy erin leg.

Een andere OS erop zetten is mss wel een optie maargoed, waar tover je die zo snel vandaan.

-Robert

• Robert89
Is het overigens mogelijk om met een andere installatie CD van Windows XP de recovery uit te voeren dan met de CD waar XP oorspronkelijk mee is geinstalleerd? Anders zou ik er namelijk nog wel aan kunnen komen.

Verwijderd

Het probleem zit mogelijk in de volgende registry-key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Userinit"="C:\\WINDOWS\\system32\[b]userinit.exe[/b],"
userinit was toen aangepast door een of ander programma.
Zoals het hierboven staat moet het er uit zien.

Ik heb dezelfde symptomen gehad, waarbij de waarde in bovenstaande key was aangepast.

Misschien kan je het systeem met ERD-Commander opstarten en de key handmatig wijzigen.
Als je een beetje zoekt kom je dit wel tegen in de forums, ik heb het ook niet zelf verzonnen.

Als je een 2e pc in de buurt hebt kan je het register misschien remote benaderen.

• Robert89
Ik heb ergens een freeware versie gevonden van een ERD commander, als ik deze op CD zet, kan ik die dan gewoon in de desbetreffende PC doen en werkt ie dan meteen?
Pagina: 1