ASUS T2-P Deluxe locked?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 22:29
Ik heb recent deze barebone aangeschaft;
http://www.asus.com/prog/...?m=T2-P%20Deluxe&langs=01

Met deze processor;
Name Intel Celeron 320
Code Name Prescott
Specification Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz

De bios is locked, er is geen mogelijkheid om de multiplyer of voltages te veranderen,
alleen het geheugen is te tweaken.
Ik heb al GoT en google.com doorgespit naar relevante info voor mijn probleem, maar geen resultaat.

Ik heb het Asus manual dat met de barebone kwam doorgenomen maar daarin stonden geen verwijzingen naar een leuke jumper om naar handmatige instellingen over te schakelen, er wordt heel duidelijk aangegeven dat de CPU informatie en settings automatisch verzameld worden.
Is er een mogelijkheid om software matig de CPU over te clocken?

Als er niks mogelijk is, ruil ik mijn Celeron D om voor een wat duurde P4 want het plan was de Celeron te clocken naar 3.6ghz.
Als iemand opmerkingen of suggesties heeft en wil delen hoor ik die graag :)
Alvast bedankt!

edit
De FSB kan ik in de BIOS ook niet veranderen, tevens niet op het Moederbord.
Zijn Celeron D's op de zelfde manier over te clocken als de oude Celerons?
Er staat heel duidelijk in de bios dat de CPU locked is. Ik heb ook nog nergens een overclock guide voor een Celeron D gevonden.

Wat was er mis met het oude topic? Als deze niet op de juiste plaats staat, PM me dan AUB met de correcte locatie.Corrigeren is prima, maar doet dat AUB preventief, en verklaar nader, maak uw mede mens slimmer :)

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

euhm linkje werkt niet.

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• toxicunderGroov
Oops, middels aangepast :)

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

is het de bedoeling dat die direct opstart met een overclock? Want je moet soms enkele dingen enable om ze te kunnen veranderen.
Probeer eens door op je locked te staan en met + en - te drukken misschien verandert er dan iets bij mij was dit wel het geval.

Als je ziet heeft ASUS dit moederbord (P4P8T (proprietary) Intel 865G / ICH 5 Chipsets FSB 800/533/400MHz) niet met overclock functie gemaakt. Maar het zal wel mogenlijk kunnen zijn.

Probeer is met een programma ion windows zelf te overclocken. http://www.cpuid.com/clockgen.php kan je uit zoeken welke kan werken. Je hebt een Intel 865G chippie dus dat maakt je range voor keuze kleiner.

Hopelijk kan je iets verder.

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• toxicunderGroov
Het was idd het plan om de overclock te laten werken bij het opstarten, maar ik zie op het mobo zelf geen enkele mogelijkheid tot overlocken dvm een jumper ofzo, ook in de bios is niks te veranderen.

ClockGen werkt goed, heb hem nu redelijk stabiel draaien op 2700mhz;
Afbeeldingslocatie: http://img76.exs.cx/img76/256/27008lr.jpg

Hoger wil nie, dan valt me PCI wireless netwerk kaart uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door toxicunderGroov op 03-02-2005 04:34 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om een nieuw topic met een haast identiek topicstart te starten wanneer het vorige dicht is gezet. Je had contact moeten opnemen met de moderator voor uitleg. Zie alsook de sticky in Lieve Adjes.

Het was dus dicht gedaan omdat dit in Die-Hard Overclocking & Cooling hoort (je hebt immers geen problemen met je CPU/mobo/geheugen @ default, maar je hebt problemen met overclockpogingen. Verder valt dit onder OC-basics. Wat ook betekent dat je het antwoord gewoon in de FAQ van DOC had kunnen vinden :)

Verder had je dat ook geweten wanneer je netjes de FAQ van dit subforum had doorgenomen. PMG FAQ en kijk dan onder "Hoe kan ik overclocken?" B)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 03-02-2005 06:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.