Ftp- server

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 22:52
Welk proggie kan ik het beste gebruiken om een ftp server te starten onder WINDOWS95.

Ik ben niet van plan over te stappen op NT of ME, dit omdat dit gewoon grote troep is.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deerfield FTP Serv-U
Klein, snel, en makkelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://ftpservu.deerfield.com/images/screenshot-main.gif

Afbeeldingslocatie: http://ftpservu.deerfield.com/images/screenshot-users.gif

• MaanBanaan
  • Niet online
Als jij NT grote troep vind, kan je beter hier naar toe gaan en moet je ook niet verwachten hier een serieus antwoord te vinden.
Dat je er geen ervaring mee hebt en evt. moeilijk vindt, ok, maar zeg dat dan wat anders.

Ik zou zeggen, kijk de tucows'en er eens op na.

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 22:52
Geen ervaring??? Daar heb ik het niet over gehad. Werk zelf al 5 jaar als systeembeheerder met die slappa hap als systeem. Heb zelf liever Linux, Unix of SUNOS, maar daar red je het thuis niet meer mee.

Verwijderd

Ik gebruik G6FTP server. werkt prima en goed te managen. logt nu ook mooi op datum en ip.
Users, groepen alles wat je wilt.

• MaanBanaan
  • Niet online
OK.

Ik zou zelf toch de moeite nemen om LINUX te gaan leren, een simpele distro als SUSE 7.1 bijvoorbeeld. Al was het maar om een uptime van meer dan 2 dagen te halen.

Verwijderd

Nah,

Er zijn heus wel goede uptimes te halen met Win NT. Mijn win2k peeceetje blijft regelmatig meer dan twee dagen aan zonder te rebooten.

Ik denk dat win95 met een memory idle manager (ramidle ofzo) die elke 5 minuten wat geheugen leeg veegt ook goed lang up te houden is.

Maar om even on-subject te komen:
G6 ftp server is prima, makkelijk in te stellen!

Rob

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 02:13 schreef RopStop het volgende:
Nah,

Er zijn heus wel goede uptimes te halen met Win NT. Mijn win2k peeceetje blijft regelmatig meer dan twee dagen aan zonder te rebooten.
ROFL :D
gelukkig draait t.net niet op w2k :)

Maar ontopic: ik zou wel een goede firewal oid op je win95 bak zetten ivm winnuke enzo :)

Verwijderd

Je zou ook War FTPDaemon kunnen proberen. Installatie en setup zijn redelijk straightforward, je hebt niet veel resources nodig, en het is de enige ftp server die ik ken die je de virtuele directories ook laat zien, iets wat ik belangrijk vind, omdat ik wil kunnen linken naar bestanden waar dan ook in mijn systeem zonder dat je moeilijk moet doen met directories onthouden.

Als iemand nog andere servers weet die dit kunnen, graag. En als je ook weet hoe de IIS FTP server user accounts kan gebruiken die niet via Windows networking kunnen inloggen, graag. Ik heb namelijk een hekel aan anonymous logins, ook al is het password in cleartext.

CC

Verwijderd

Ik vind War FTP ook goed (www.jgaa.com) maar heb eens de server online gegooit met niet de juiste instellingen. Gevolg, een maat van me op internet wist dat ie online was en kon ALLE drives volledig aanspreken en doen watie wilde :) Je bent gewaarschuwd, check ff wat er daadwerkelijk gebeurd met bepaalde instellingen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan doe je toch iets fout :) WarFTP is best makkelijk, en je hebt teminste een echte ftp-root, in tegenstelling tot Serv-U waar je eigenlijk gewoon delen van je harde schijf shared.

Verwijderd

Use WinCommander !

Verwijderd

Sorry, te snel gelezen !
Pagina: 1