Toon posts:

Na verwisselen netwerkkaart boot FreeBSD niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: Compaq Pressario 5060, 48 mb ram en een 4 gig hd. Er zit een 333mhz pentium 1 in. Heb er FreeBSD 5.3 op gezet. Het was bedoeld om te testen of het allemaal naar behoren zou werken, om er binnenkort een 80 gig hd in te zetten zodat hij als ftp/web/fileshare server kan dienen. Aangezien het thuis is met weinig gebruikers waren de specs naar mijn idee zat.

Alles werkte goed, mijn enigzins dynamische ip werd met een dyndns.org account netjes gedaan. Toen ging de netwerkkaart dood (getest, in andere pc deed de netwerkkaart het ook niet), en heb ik een nieuwe gekocht. Ik had mischien eerst doc moeten lezen maar goed, ik heb hem er gewoon ingezet. Vanaf dat moment wilde het niet meer booten. Alles gaat braaf tot het stuk waar hij de devices init en zo, dan stopt hij. De laatste regels zijn (met verbose logging bij het opstarten):

rl0: <RealTek 8139 10/100BaseTX> port 0-0xff at device 3.0 on pci0
$PIR: 0:3 INTA routed to irq 11

De oude kaart was die realtek. De nieuwe is een us robotics. Ik heb in het bios de opties "Windows or Dos" en "Other OS" allebei geprobeerd. Op internet namelijk gelezen dat dat in een debiel compaq bios waar je niet op een normale pnp aan en uit kunt zetten dit de manier was. PnP resetten was helemaal niet te vinden.

Ook met de installatie cd krijg ik exact dezelfde error. Naja, error, hij boot dus niet.

alvast bedankt, en als ik meer info moet geven hoor ik het wel

edit: hmm, zal wel een hardwareprobleem zijn? naja nu heb ik em daar gepost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 13:16 ]