HP Laserjet Series II -> steeds "Paper Jam"

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb bovenstaande printer voor nop gekregen. Het is een oud beestje, maar hij doet het nog. Kwaliteit is ook goed, dus ik ben al blij zat :)

Maar, hij geeft bij het afdrukken steeds een paper-jam, maar alleen als ik documenten met 2 of meer pagina's afdruk. Als ik dat document pagina-voor-pagina afdruk, dan komt alles er perfect, zonder problemen, uit.

Mijn idee is dan ook dat het ergens in de instellingen moet zitten. Nu heb ik in het menu gezien dat je een aantal lines per form kan opgeven. Deze staat nu op 76. Ik heb hem al naar 70 en 80 gezet, maar ook dat werkt niet.

Weet iemand hier de oplossing voor? Het is een krijgertje, maar ik zou het wel tof vinden als ik hem aan de gang krijg. 500+ pagina's printen per maand is wel erg duur nl. met inkt, en de toner is een stuk goedkoper in verhouding.

Verwijderd

kraakt ie heel erg bij het afdrukken? Kijk eens naar de tandwieltjes, als ie bij de uitvoer blijft hangen is waarschijnlijk het tandwiel op de fuser gaar (rechts op de fuser module, tandwiel zit op een veer armpje).
Als ie bij het invoeren blijft hangen is de voorste opppak rol versleten (rubber hard).

Let trouwens ook op de fuser, die pleegt zelfmoord. De temperatuursensor sloopt de teflon laag, waardoor de rol te heet wordt (en dus de tandwielen verrot gaan, bij mij waren het eieren geworden). De printer geeft dan ook steeds vaker "50 Service". Een nieuwe fuser kopen is veel te duur, voor dat geld heb je bijna een nieuwe moderne laserprinter.

edit:
http://www.fixyourownprinter.com/specials/parts/fusers/S06 Nieuwe fuser assambly. De site heeft ook zo'n beetje alle onderdelen.
Ook is er wat meer informatie te vinden over de paper jams enzo. http://www.fixyourownprinter.com/kits/hp/3

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 18:08 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sus

is druk :+

Topicstarter
aaah, tnx, eens ff rondkijken daar, Ik krijg alleen error 13 - paper jam. Hij doet voor de rest alles OK.

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Paper jam wordt meestal veroorzaakt door de oppak rollers... die verslijten gewoon... nieuwe rollers zijn meestal erg duur.

Er zijn bedrijfjes die printers opknapt voor zo'n 40 euro ofzo. vaak kunnen zij er wel iets aan doen... vraag me niet hoe, maar ze komen soms als bijna nieuw terug, kwa functioneren dan hè...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Wat je ook kan doen als tijdelijke oplossing is je rolletjes schoonmaken met een papiertje dat je in ahcohol hebt gedrenkt. Hierdoor wordt de bovenste laag rubber een beetje 'afgevreten', waardoor het minder glad wordt.
Iets drastischer is met een cutter lijntjes trekken in de rolletjes, maar da's echt als laatste wanhoopsdaad. :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:10
heel artikel hierover in de laatste PCM over dat je het met heel fijn schuurpapier moet opschuren zodat die dingen weer profiel krijgen.

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 06:27

Remko_

[IRF]

Vroeger hadden ze van hp kitjes die in de printer komen waardoor het papier iets omhoog komt waardoor het weer gepakt word maar dat is niet meer
was stukje plat kuntof 1/2mm wat on der de rol word geplakt :P
Dat ken ik hier uit de zaak want al die hp's hebben last van hun papier..
Pagina: 1