Toon posts:

[XP] realVNC: unable to connect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als router een netgear mr814v2 (192.168.0.1)
Hier hangt een desktop aan met win xp pro SP2 (192.168.0.6) en dan draadloos een laptop met hetzelfde OS (192.168.0.2) en dan nog wat andere pc's. Nu wil ik graag die desktop vanop afstand benaderen.
Dus op de desktop installeerde ik realVNC server, en op de laptop de viewer. Ik stel op de server een wachtwoord in, configureer op beide pc's de ingebakken firewall van XP zo dat poort 5900 voor iedereen toegankelijk moet zijn, en toch kan ik niet connecten.
Pingen tussen de twee lukt van beide kanten, echter, de laptop ziet de gedeelde bestanden van de desktop niet, vice versa wel
Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 17:56 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

properties-> accept socket connections ?

Iperf

Verwijderd

TIk die ingebakken XP vuurmuur eerst een uit? Die heb je in een thuissituatie normaliter niet nodig, mits je achter een NAt routertje woont (zoals jij doet).
Als het daarmee over is weet je waar je zoeken moet.

Welke foutmelding krijg je bij geen connect? gaat het gelijk mis of krijg je wel een password dialogje waarna je na tien minuten ineens bijdehante opmerkingen krijgt over "host not found"?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het bleek inderdaad om de firewall te gaan.
Het is dus niet gevaarlijk om de firewall uit te zetten?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waar denk je dat dat ding voor is ?

het is niet gevaarlijk voor jouw nee .. het is risicobeperking

Iperf

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 21:46

BreeeZe

Devt

Quote uit de FaQ van RealVNC.com
There are two main methods for making VNC servers accessible through firewalls:

* Opening Ports - If you are using a secure version of VNC, such as VNC Enterprise Edition, you can simply configure your firewall to permit traffic on the port(s) used by the server. If your VNC server is configured to accept connections on VNC Display Number N (equivalent to Port Number 5900+N), then port 5900+N must be configured to be allowed through the firewall. To allow the Java VNC Viewer to be served through the firewall, port 5800+ must also be allowed through, or you must configure your VNC server to use the same port for both the VNC and Java Viewer connections, if possible.
Ook even poort 5800 open zetten in de windows firewall dus :?

[edit]
Oh wacht... je gebruikt de viewer los en niet de java plug in...
... moet beter lezen :P

[ Voor 7% gewijzigd door BreeeZe op 02-02-2005 18:51 ]

Pagina: 1