Toon posts:

Poorten openen, Speedtouch 510 + meerdere routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik zit met een groot routingprobleem bij iemand, de situatie is als volgt:
Er is een nieuwe adsl lijn waar een Speedtouch 510i aan zit. Verder zijn er 2 bintec isdn routers welke verbinding maken met een andere locatie. Op die andere locatie staat een pc met vnc.
Nu is het zo dat ik een static route in de speedtouch naar de bintec router heb aangelegd (192.168.20.0 192.168.10.2) om vanuit dit netwerk een verbinding te krijgen met de pc aan de overkant. Dit lukt intern, zodra ik aan de speedtouch zit aangesloten en vnc start en verbinding maak met de pc (192.168.20.4) lukt dit zonder problemen, de isdn routers bellen elkaar en de verbinding is er. Nu is het de bedoeling dat mensen van buitenaf naar het adsl ip connecten van buitenaf met vnc op poort 5410 en dan automatisch naar de pc op de andere locatie worden doorgelust. Echter zodra ik dit probeer krijg ik geen antwoord.De situatie heb ik ook eens getekend:
http://www.fontys-bedrijfskader.nl/tmp/schema.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.fontys-bedrijfskader.nl/tmp/schema-thumb.jpg
In de speedtouch heb ik dus een NAPT entry gemaakt die port 5410 outside naar 192.168.20.4 inside doorlust. intern werkt dit geheel dus wel vreemd genoeg maar vanuit een externe verbinding niet.
Weet iemand hier raad mee?

Verwijderd

Offtopic reply trashed.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 13:06
je moet ze volgens my dus wel doorlussen bij napt heb ik ook vor vnc maar dan andere poorten namelijk 5900 udp/tcp en 5800 udp/tcp

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Waarschijnlijk staat het al goed, edoch het wordt nog wel eens over het hoofd gezien: Wat zijn je default gateways? Staan de firewallsettings goed (IP adres buiten de interne range, poortbereik misschien dichtgetimmerd))? Kan trouwens een VNC geconnecte computer wel de eerste router (192.168.10.2) benaderen? Zo niet, dan kan je proberen wat jorisw86 al suggereerde, een andere poort pakken en kijken of ie dan wel thuis geeft. Succes

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
pong schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:27:
Waarschijnlijk staat het al goed, edoch het wordt nog wel eens over het hoofd gezien: Wat zijn je default gateways? Staan de firewallsettings goed (IP adres buiten de interne range, poortbereik misschien dichtgetimmerd))? Kan trouwens een VNC geconnecte computer wel de eerste router (192.168.10.2) benaderen? Zo niet, dan kan je proberen wat jorisw86 al suggereerde, een andere poort pakken en kijken of ie dan wel thuis geeft. Succes
Helaas alles geprobeerd lukt nog steeds niet. Poortbereik is niet dichtgetimmerd aangezien ik wel op andere pcs kan die in dezelfde portrange zitten.
De dial on demand triggerd wel zodra ik van buitenaf connect maar de lijn sluit gewoon weer na de timeout.
Heb er zelfs al een zyxel prestige tussen gezet ipv de speedtouch echter met hetzelfde probleem, dus mijn verdacht ligt bij de bricks, echter waarom het wel lukt zodra ik intern rechtstreeks aan de zyxel/speedtouch hang vind ik maar vreemd.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zou me iets voor kunnen stellen dat de SPeedtouch alleen NAT toelaat op het Interne IP Segment dat aan de LAN port is toegewezen. Kun je wel van buitenaf VNC'en naar een PC op het segment aan de Speedtouch ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:55:
Zou me iets voor kunnen stellen dat de SPeedtouch alleen NAT toelaat op het Interne IP Segment dat aan de LAN port is toegewezen. Kun je wel van buitenaf VNC'en naar een PC op het segment aan de Speedtouch ?
heb zelfs een zyxel prestige ertussen gehad, helpt allemaal niet, kan gewoon vncen naar pcs in het segment.
en ook de dial on demand triggerd als k naar die andere pc wil dus lijkt me iets in die isdn routers.
filters staan allemaal uit en intern gaat het goed.
Maargoed dit probleem heb ik in de categorie onoplosbaar gezet, gaan rechtstreeks adsl aan die pc hangen.

Verwijderd

Nog twee replies trashed. Ik ben wel per email te bereiken.
Pagina: 1