Verwijderd

Topicstarter
Overal topics en utilities om foto's te recoveren van een corrupte SD Card, maar nergens wordt gesproken over reparatie.
Dit stukje hardware moet toch te herformateren zijn lijkt me?
De corrupte kaart die ik heb wordt gewijgerd door mijn Canon digitale camera.
Stop ik de SD card in mijn card reader dan geeft Windows Verkenner wel netjes de map structuur aan, vervolgens kan ik er nix mee :(

Er is vast wel iemand die een programma kent die wel hiervoor bedoeld is :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ooit heb ik eens een kapotte USB stick 'gerepareerd' door mbv Linux en fdisk alle partities te verwijderen, en 1 grote nieuwe toe te voegen. Na herstarten vroeg Windows netjes of ik wou formatteren. Daarna kun je allerlei tools gebruiken om dingen te recoveren.
Nu heb ik geen ervaring met kaartlezers, maar als die op dezelfde manier werken als een USB stick, zou je dit kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben geen Linux gebruiker :/

Verwijderd

Knoppix!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hmz, SD is in praktijk niet te herstellen. Ik ben bang dat dit een gevalletje 'jammer maar helaas' is.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ontrack Easy Recovery Professional kan er ook niets mee?

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:21:
Hmz, SD is in praktijk niet te herstellen. Ik ben bang dat dit een gevalletje 'jammer maar helaas' is.
Ik snap gewoon niet goed hoe een stukje hardware zonder dat het is gevallen o.i.d. stuk kan gaan :S

• koraks
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:47:
[...]
Ik snap gewoon niet goed hoe een stukje hardware zonder dat het is gevallen o.i.d. stuk kan gaan :S
Tsja, ik snap niet waarom God niet/wel bestaat (doorhalen wat niet van toepassing is), ik snap niet waarom er oorlog is op de wereld, ik snap niet waarom er nog geen kolonies op Mars zijn...die dingen gebeuren gewoon, halfgeleiders gaan soms kapot!

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:59:
[...]
halfgeleiders gaan soms kapot!
Thanx, dat wilde ik ff weten Afbeeldingslocatie: http://mrviper.student.utwente.nl/bikini2990/smilies/wink2.gif

Nu nog een programma vinden die de fouten kan opsporen en de nog te gebruiken sectoren actief kan maken :)

• koraks
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:05:
[...]
Nu nog een programma vinden die de fouten kan opsporen en de nog te gebruiken sectoren actief kan maken :)
Uhm, ik wens je veel succes. Wie weet bestaat zoiets wel, maar ik zou er niet te hard op rekenen.

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:27:
Ontrack Easy Recovery Professional kan er ook niets mee?
Die doet alleen Harde Schijven :/
Pagina: 1