Toon posts:

Win 2000 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik na de eerste plaatsing van dit bericht geen reactie heb gekregen probeer ik het nog een keer.

Ik werk met WIn2000 Advanced server. Ik maak gebruik van de Win2000 router.
Servicepack 1 is geinstalleerd.
Vraag : Waarom kan ik na enkele weken ( na nieuwe installatie ! ) de gegevens van mijn router niet meer op het scherm krijgen ?
Erg lastig als er tussen tijds dingen moeten worden veranderd.
Er zijn geen andere services uitgeschakeld alles werkt ( LAN/WAN ) normaal. Het uninstallen van de router heeft ook geen resultaat.
De enige oplossing is Win ( voor de zoveelste keer !!! ) maar weer eens opnieuw te installeren, erg omslachtig er moet toch een makkelijker manier zijn.
Wanneer er iemand is die hier op een ( serieus ) antwoord heeft dan heeeeeeeeeel graag.
B.V.D.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens op:

windowsupdate.microsoft.com

Misschien dat het probleem bekent is...

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• mossel
  • Niet online
Ik zit trouwens achter Winroute met NAT, en krijg heel fijn de volgende melding van MS als ik bovenstaande site bezoek (win update):
Bedankt voor uw belangstelling voor
Windows Update
In het bedrijf waarvoor u werkt, wordt de software intern bijgewerkt en worden updates niet via Windows Update uitgevoerd. Neem contact op met de netwerkbeheerder als u updates op uw Windows-computer wilt installeren.
Ik weet dat ik het ook handmatig kan doen, maar zo'n "liveupdate" is makkelijker. Wat moet ik instellen in Winroute om toch van deze functie gebruik te kunnen maken?!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zaterdag 06 januari 2001 22:14 schreef mossel het volgende:
Ik zit trouwens achter Winroute met NAT, en krijg heel fijn de volgende melding van MS als ik bovenstaande site bezoek (win update):

Bedankt voor de reactie, om misschien een misverstand uit de weg te helpen, ik maak geen gebruik van Winroute of Win route pro.
Ik gebruik de router van Win 2000 die er is in gebakken.Een update nieuwer dan service pack 1 is er nog niet dus valt er weinig te updaten. Misschien is het een bug in Win2000
Groetjes......

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Welke gegevens bedoel je?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik weet niet wat je probleem is, maar ik heb NAT handmatig ingesteld in Win2k Server, en dat werkt al bijna een jaar lang stabiel. Waarom gebruik je Advanced Server? Is dat niet een beetje overkill? AS is alleen bedoeld voor (zeer) grote bedrijven.

Misschien moet je het eens proberen met Windows 2000 Server - treedt het probleem daar niet op...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 22:57 schreef Vilenin het volgende:
Ik weet niet wat je probleem is, maar ik heb NAT handmatig ingesteld in Win2k Server, en dat werkt al bijna een jaar lang stabiel. Waarom gebruik je Advanced Server? Is dat niet een beetje overkill? AS is alleen bedoeld voor (zeer) grote bedrijven.

Misschien moet je het eens proberen met Windows 2000 Server - treedt het probleem daar niet op...
NAT is hier ook handmatig ingesteld dat is verder geen punt. Het probleem is alleen dat deze gegevens niet meer op te vragen zijn of te bewerken.Er staat door de server een mooi groen kruis bij dubbel klikken veranderd dit in een rood, de service is gestopt terwijl wel alles blijft werken.
Verdere gegevens worden niet meer zichtbaar gemaakt.!!!! ?

Verwijderd

waar zie je wat en waar zie je wat niet?

Ik kan gewoon alle instellingen van NAT en routing aanpassen via "Routing and Remote Access" in de administrative tools.

Iets meer info graag.

CC

Verwijderd

Topicstarter
In Routing and Remote Access zie ik :
Server Status
Eigen Comp ( local )

De properties van Eigen Comp worden geweigerd met de medeling;You do not have the
required permissions to view the properties.
In de instellingen van de Win services is niets aan of uit gezet wat al niet aan of uit stond bij installatie. Ra Ra Ra
Bij het vanuit Start aan roepen van Remote Access krijg ik ook de mededeling."The connection attempt failed. The Server is not started.
Alle verbindingen werken ondertussen gewoon door. dus geen paniek, maar ik wil er wel graag wat controle over henbben.

• mossel
  • Niet online
Je moet wel inloggen als Admin...

Verwijderd

Inderdaad, het is dus een rechtenkwestie. Hoe log je in?

CC

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 januari 2001 01:12 schreef chuckychesthair het volgende:
Inderdaad, het is dus een rechtenkwestie. Hoe log je in?

CC
Als Admin uiteraard !!
Pagina: 1