[SuSe 9.1] Canon iP2000 drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een klein probleempje,

ik heb namelijk laatst een Canon IP2000 Printer gekocht. Printer werkt perfect (onder XP getest), maar onder linux krijg ik hem niet aan de praat.

Ik heb momenteel SuSe 9.1, maar het probleem deed zich ook onder Xandros en Ubuntu voor.

Het probleem:

De printer wordt netjes herkend, alles geinstalleerd, drivers BJC2000 (de enige met " 2000" :X). Nu wil ik printen, print hij maar op een kwart van het vel. Alles is dus verkleind (in plaats van 1 A4 --> 0.25 A4). Dit is enorm irritant, want hoegroot ik de letters ook maak, het blijft klein om te lezen.

Ik heb de drivers van "Turbo Print" geinstalleerd, daar werkt de printer wel normaal onder.

Ik vind het zelf een beetje omslachtig om 30 euro te gaan betalen voor een hoopje drivers (Turboprint)

Is er misschien iets dat ik fout doe? Ligt het toch aan de drivers van SuSe?

Hopelijk kan iemand mijn probleem oplossen :)

NB: Ik heb ook andere drivers geprobeerd (ander printer model), zoals iemand anders mij aanraadde. Ook heb ik op de cd (cd die bij printer zat) gezocht naar PBD (zoiets)bestanden, die ik eventueel kon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vond dit op linuxprinting.org.
Blijkbaar haal je met de BJC 7100 gimp-print driver dezelfde resultaten als met de Turboprint-driver.
Ik ben benieuwd of het voor je werkt. De printer lijkt me verder niet verkeerd voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlterEgo schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:22:
Ik vond dit op linuxprinting.org.
Blijkbaar haal je met de BJC 7100 gimp-print driver dezelfde resultaten als met de Turboprint-driver.
Ik ben benieuwd of het voor je werkt. De printer lijkt me verder niet verkeerd voor zijn geld.
:D

Hij werkt, bedankt voor de tip.

De printer is inderdaad fijn, print snel, niet duur en de cardridges zijn goedkoop