Toon posts:

[Hosting] lijkt dood te zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje (waarom zou ik anders hier posten :+ ) , Ik heb in augustus bij een hostings bedrijf ( S nu nog even ) een pakket besteld wat er zeer aantrekkelijk uit zag. Hierbij kreeg ik een domein naam voor 13,- per jaar en 800 MB webspace met wat databases en flink wat bandwidth. Dit allemaal was maar een 50,- bij mekaar per jaar.

Afgezien van de slechte service ging het allemaal goed en na mijn betaling was mijn site dan ook binnen 2 dagen in de lucht. Over de snelheid had ik niks te klagen en ook was mijn website meestal UP ( op uitzonderingen na ). Tot nu toe ging alles goed.

Alleen nu is er 3 weken geleden schijnbaar ingebroken op server 1 van het webhosting bedrijfje en lag daardoor server 1 eruit wegens veel bandwith.. naja kan gebeuren natuurlijk ..

Ik kreeg netjes een mailtje dat het 1 tot 2 dagen kon duren en dat ik 1 maand gratis kreeg. Nou ok ook dit kan uiteraard gebeuren. Ik vond het netjes opgelost. Na 4 dagen kreeg ik weer een mailtje waarin stond dat ze een systeem beheerder ernaar toe hadden gestuurd om het op te lossen. Deze zou alles geformateerd hebben en opnieuw instaleren. Hierbij stond ook dat ik nu 2 maanden gratis kreeg. Aangezien ik de kwaadste niet ben heb ik ook hiermee ingestemd en netjes afgewacht. Maar na 10 dagen had ik niks meer gehoord.

Hierbij stuurde ik een net Emailtje waarin ik om uitleg vroeg. Hierop kreeg ik een automatisch gegenereerd mailtje op terug dat mijn email in behandeling was genomen.. na 2 dagen had ik weer niks gehoord.

Ik heb ondertussen nog 3-4 mails gestuurd naar 2 verschillende personen bij bedrijf S maar nooit niks meer dan een automatisch emailtje gekregen. En nog altijd is mijn site down

Dit is extra vervelend op het moment omdat ik er een forum voor mijn woonplaats hoste en ermee in de krant heb gestaan.. Ook zou de gemeente er naar kijken. Dit kan nu dus gewoon niet. Vergoedingen kan ik ook niet eisen aangezien ze niet reageren.

Of het nog niet erger kan heeft ook een vriend van mij daar een pakket besteld en betaald maar heeft nooit meer iets gehoord.

Ik ben er later achter gekomen waar de eigenaar van bedrijf S woont en dat hij nog maar 16 jaar oud is.

Mijn vraag is dus nu: tot hoever kan ik iets ondernemen om ons geld terug te eisen of er iets aan te doen?

Laatste optie is natuurlijk langsgaan maar dit probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Als ik jou was zou ik z.s.m. mijn site verhuizen naar een betrouwbaar hostingbedrijf en dit verder vergeten. Heel vervelend misschien, maar of je je geld terugkrijgt of niet lijkt mij volkomen afhankelijk van de goodwill van de eigenaar. Natuurlijk zou je juridische stappen kunnen ondernemen o.i.d., maar de kosten die daaraan zijn verbonden staan natuurlijk in geen verhouding tot het bedrag dat ze jou verschuldigd zijn.

Jammer, maar helaas gaat het aloude gezegde "alle waar is naar zijn geld" nog maar al te vaak op. En daarbij heb je zelf natuurlijk ook een risico genomen door een dienst af te nemen bij een volkomen onbekend bedrijf dat voor verdacht lage prijzen hosting aanbiedt (maar goed, dat is achteraf...).

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja dat krijg je bij 16 jarige zolderkamer resellers ;).

Heel erg balen voor je maar ik zou zo snel mogelijk iets anders zoeken. Je geld kun je waarschijnlijk wel vergeten, juridische stappen nemen kost gewoon te veel tijd en moeite voor de hoeveelheid geld die je kwijt bent vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
NNF schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:49:
Als ik jou was zou ik z.s.m. mijn site verhuizen naar een betrouwbaar hostingbedrijf en dit verder vergeten. Heel vervelend misschien, maar of je je geld terugkrijgt of niet lijkt mij volkomen afhankelijk van de goodwill van de eigenaar. Natuurlijk zou je juridische stappen kunnen ondernemen o.i.d., maar de kosten die daaraan zijn verbonden staan natuurlijk in geen verhouding tot het bedrag dat ze jou verschuldigd zijn.

Jammer, maar helaas gaat het aloude gezegde "alle waar is naar zijn geld" nog maar al te vaak op. En daarbij heb je zelf natuurlijk ook een risico genomen door een dienst af te nemen bij een volkomen onbekend bedrijf dat voor verdacht lage prijzen hosting aanbiedt (maar goed, dat is achteraf...).
En mijn domein naam kan ik die zomaar ook laten overhuizen? en natuurlijk weet ik dat ik waarschijnlijk mijn geld kwijt ben.. heb hem op msn gehad en hij kwam betrouwbaar over.. Ik zag ook alleen maar positieve reacties op zijn hosting bedrijf ( ik had ook eerst research gedaan vond de prijzen namelijk ook erg laag ).

Ook was ik de eerste maanden positief over dit bedrijf hoor want de snelheid ed was allemaal erg goed. Hij update zijn site netjes en kreeg zelfs een groter pakket zonder extra te betalen. Alleen nu heeft hij dus opeens problemen en lijkt hij spoorloos te zijn verdwenen

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Yep domeinnaam kun je zo laten verhuizen (mits hij op je naam staat). Aannemende dat het een .NL domein is kun je gewoon aan je nieuwe hoster vragen om het domein te verhuizen. Mag je 2 formuliertjes invullen, 2 dagen wachten en klaar ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Meestal zijn de webhosters ook niet verantwoordelijk voor de content, daar moet je zelf een backup voor hebben. Ik neem aan dat je dat ook hebt?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56
IceStorm schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:57:
Ja dat krijg je bij 16 jarige zolderkamer resellers ;).

Heel erg balen voor je maar ik zou zo snel mogelijk iets anders zoeken. Je geld kun je waarschijnlijk wel vergeten, juridische stappen nemen kost gewoon te veel tijd en moeite voor de hoeveelheid geld die je kwijt bent vrees ik.
'S' is geen reseller, maar wel een low-budget hoster inderdaad. (3 weken down en beginnend met een S kan maar 1 iemand zijn, vandaar ;) )

Het beste wat je kunt doen is een betrouwbare provider vinden (en dan niet weer een €1 per maand hoster) en overhuizen. Eventueel nog proberen geld terug te halen van S. maar verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van.

Verwijderd

Topicstarter
backup is niet zon probleem .. alleen de databases ben ik kwijt .. en dit is wel minder natuurlijk.

ik had hier ook nog een fotoboek op maar die foto's heb ik gelukkig nog wel.

ik heb wel zijn telefoon nummer gevonden via de telefoongids en bel hem vanavond wel even op ..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Noem hem gewoon bij de naam, sity.nl. Zie http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1659. Er zijn heel veel mensen die klagen, vroeger ook al. En zotezien zijn de meeste positieve reacties van vrienden van hem ;).

Valt in de category zolderkamer resellers zodat je welliswaar weinig hoeft te betalen, maar je ook niet hoeft te verwachten dat je 99% uptime krijgt.

In hun voorwaarden staan dingen als:

Verplichtingen:
het tot stand brengen en in stand houden van de verbindingen die via het systeem met het internet gemaakt kunnen worden;

Sity kan echter geen onbelemmerde toegang tot het systeem en het internet garanderen, noch dat te allen tijde gebruik gemaakt kan worden van de Sity diensten.

Dus een rechtzaak word moeilijk lijkt mij, erg netjes is het niet dus stop ermee en ga naar een goede hoster, zeker als je een beetje belangrijke gegevens heb die ten alle tijde bereikbaar moeten zijn.

ps. Het feit dat 1) hun forum niet werk en 2) er word gecommuniseerd via msn getuigd ook niet echt van profesionaliteit, alhoewel... dat gebruik van msn zie ik de laatste tijd vaker.

[ Voor 10% gewijzigd door Icey op 02-02-2005 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobbertC schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:09:
[...]
'S' is geen reseller, maar wel een low-budget hoster inderdaad. (3 weken down en beginnend met een S kan maar 1 iemand zijn, vandaar ;) )

Het beste wat je kunt doen is een betrouwbare provider vinden (en dan niet weer een €1 per maand hoster) en overhuizen. Eventueel nog proberen geld terug te halen van S. maar verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van.
ik denk idd dat jij weet wie ik bedoel .. maar het mooie is dat als je zijn adres van server1 bekijkt dat er nu staat dat ssl is geinstaleerd en dat de je contact moet opnemen met de admin maar ik bel dus vanavond even

zal trouwens meteen zijn website en bedrijf naam hierneer zetten om andere te waarschuwen

www.sity.nl is het dus

edit: Icey was me dus net voor :)

wat me wel opviel is dat hier nog niemand een topic over had aangemaakt .. kan ook zijn datik de enige niet zo slimme tweaker ben :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 17:13 ]

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

zij zijn / waren reseller bij DutchWeb.. Aangezien deze over de kop zijn, verbaast het me niets dat je problemen tegen kwam.

edit:

err.. excuses.. ze hosten bij leaseweb.. ik heb nix gezegd :Z

[ Voor 26% gewijzigd door mph_rbi op 02-02-2005 17:17 ]

dus ...

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
@ Deurmat, volgens jou profiel ben je student, als dat nog steeds zo is zou ik er zeker werk van maken, je hebt dan door het lage inkomen recht op rechtsbijstand, helaas zijn de kosten daarvoor wel omhoog gegaan (Je moet zelf ff uitzoeken hoe hoog de kosten zijn, aangezien de €90 voor mensen met een inkomen tot €818 naar mijn weten niet vast staan).

Zolang niemand actie onderneemt zal die snotaap waarschijnlijk vrolijk doorgaan en de winst in z'n broekzakje steken.

Aan de andere kant, als er geen gegarandeerde uptime, back-ups e.d. in het contract vermeld worden dan heb je geen poot om op te staan.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Algemene voorwaarden gelden mits deze binnen proportie zijn. Meneer de rechter zal toch echt wel van meneer S. willen weten of deze alles in het werk heeft gesteld om de klanten datgene te bieden waar ze voor betalen.
Aangezien hij zijn klanten verder niet op de hoogte houd van alle perikelen geeft toch wel aan dat hij in gebreke blijft en klant i.i.g. 'recht' heeft op een ontbinding van het gesloten contract.

Ik ga er dan ook vanuit dat er wel een gedeelte van het bedrag naar klant retouneerd moet worden.

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog wel student maar ik denk niet dat het erg veel zin heeft om juridische stappen te ondernemen ook omdat ik dadelijk een half jaar full time werk ( 2 weken )..

Ik bel hem in ieder geval wel even op om te vragen hoe het nou zit.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:49:
Ik ben nog wel student maar ik denk niet dat het erg veel zin heeft om juridische stappen te ondernemen ook omdat ik dadelijk een half jaar full time werk ( 2 weken )..
Neem iig even kontakt op met een advocaat, die willen vaak gratis advies geven en/of tegen een kleine vergoeding een 'dreigbrief' schrijven.
Een rechtswinkel wil ook nog weleens uitkomst bieden.

Zelf zou ik het er niet bij laten zitten, maar ik ben dan ook zo gek om meer uit te geven dan het opleverd....het gaat mij dan ook meestal om het principe, maar soms moet je buigen anders breek je (de bank).
Pagina: 1