Toon posts:

[AirPort Express] Internet via ethernet-kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een ADSL-modem waar een ethernet-kabel uitgaat die in de AirPort Express gaat. Als ik verbinding maak met het draadloze netwerk heb kan ik wel andere computers bereiken maar internet doet het niet. Bij de instellingen van het basisstation heb ik onder het tabblad Internet gewoon Ethernet gekozen. Ik heb al PPP over Ethernet (PPPoE) geprobeerd maar dat doet het ook niet, ik heb trouwens ook geen flauw idee wat dat moet voorstellen. Wie kan me helpen?

Verwijderd

Ik heb zelf eerst het modem direct aan de computer gehangen en toen het modem volgens de instructies van mijn ISP geconfigureerd. Hoe minder draadjes, of draadloze verbindingen, hoe eenvoudiger. Toen dat werkte heb ik pas mijn AirPort Express aangesloten en dat geconfigureerd.

In mijn geval regelt het modem de PPPoA connectie via ADSL en is de AP Express gewoon een simpel doorgeefluik.

Werkt je internet wel als je het modem direct aansluit op je computer? Welke provider heb je?

Eventueel kan ik vanavond thuis nog wel even kijken hoe het precies zit, als je er niet uitkomt.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Bij sommige ADSL-providers (sowieso nog van het oude MxStream) moet je voor PPTP kiezen (als dit uberhaupt mogelijk is op de AirPort)

Verwijderd

Topicstarter
Bij AirPort kan ik in ieder geval geen PPTP kiezen.

Ik heb een ADSL verbinding bij Wanadoo met een Alcatel Speedtouch Home modem. Als ik direct verbind met die modem heb ik inderdaad ook geen internet. Het rare is dat als ik mijn oude router tussen de modem en de computer doe, internet het wél doet. Maar die router gebruik ik voor dit probleem liever niet.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Je hebt domweg een te oude modem. De 'gewone' airport kan trouwens wel pptp aan, zoek wellicht eens op 'mxstream aiport' om wat relevante info te vinden.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Misschien helpt dit stappenplan. Ik zou toch kijken om eerst, al dan niet met hulp van Wanadoo, het modem direct via je computer aan de praat te krijgen alvorens er meer toeters en bellen aan vast te knopen.

Is dat geen optie, dan zou je kunnen kijken hoe je oude router geconfigureerd is en die configuratie, indien mogelijk, overnemen in je AP Express.

Heb zelf ADSL van XS4ALL, dus weet niet of je nog wat aan mij hebt.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:24:
Bij AirPort kan ik in ieder geval geen PPTP kiezen.

Ik heb een ADSL verbinding bij Wanadoo met een Alcatel Speedtouch Home modem. Als ik direct verbind met die modem heb ik inderdaad ook geen internet. Het rare is dat als ik mijn oude router tussen de modem en de computer doe, internet het wél doet. Maar die router gebruik ik voor dit probleem liever niet.
Ik neem aan dat je weet dat je je computer anders moet instellen als je je router ertussenuit haalt? Dan moeten namelijk de instellingen die in je router staan op je pc ingevuld worden :)
Pagina: 1