Heb een probleem met excel. Heb al wat rond gezocht op google/tweakers en andere sites, maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde woorden. Kon niet veel informatie vinden die ik kon gebruiken.
Heb een spreadsheet waar een 3 kolomen met gegevens in staan en nou wou ik proberen om met een macro de rijen te verwijderen die dubbel zijn.
Heb op dit forum wel iets gevonden en aangepast, maar heb niet enorm veel verstand van VB en weet niet hoe je het eigenlijk kan oplossen.
For i = 1 To 30
If ActiveSheet.Cells(i, 1).Value = ActiveSheet.Cells(i + 1, 1).Value Then
Rows(i).Delete
End If
Next i
Met dit script kijkt die 1 regel terug, dus als er 4 dubbele rijen zijn, dan haalt die er maar 1 weg. hoe kan ik "i+1" veranderen zodat het na de hele rij kijkt.
Weet iemand misschien ook nog goede tutorial sites voor macro`s?
Heb een spreadsheet waar een 3 kolomen met gegevens in staan en nou wou ik proberen om met een macro de rijen te verwijderen die dubbel zijn.
Heb op dit forum wel iets gevonden en aangepast, maar heb niet enorm veel verstand van VB en weet niet hoe je het eigenlijk kan oplossen.
For i = 1 To 30
If ActiveSheet.Cells(i, 1).Value = ActiveSheet.Cells(i + 1, 1).Value Then
Rows(i).Delete
End If
Next i
Met dit script kijkt die 1 regel terug, dus als er 4 dubbele rijen zijn, dan haalt die er maar 1 weg. hoe kan ik "i+1" veranderen zodat het na de hele rij kijkt.
Weet iemand misschien ook nog goede tutorial sites voor macro`s?