[MCE 2005] Overgaan of niet?

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-04 19:36
Ik zit met het volgende dilemma, ik besloot om maar eens een tv kaart aan te schaffen, dit is de WinTV-PVR-500MCE geworden.

Ik dat ding dus gehaald (bulk versie), maar het blijkt dus dat die kaart voor mce ontwikkeld is. Geen probleem dacht ik zo, omdat je dat programma toch kan downloaden etc, maar wat bleek nou tot mijn verbazing media center is een heel os 8)7

Anyway ik heb me helemaal rot gezocht naar tv programma's voor mijn pvr-500 te gebruiken voor gewoon windows xp proffesional, alleen vind ik dat zeer beperkt. Ik had namelijk sagetv, mythtv, beyondtv, voodio, showshifter etc gebruikt, maar toch ben ik daar niet tevreden over, ik mis namelijk een tal van opties.

Nu twijfel ik dus of ik zal overstappen op windows media center. Aangezien ik mijn tv kaart dan ook goed kan gebruiken. Alleen zijn er een aantal dingen onduidelijk...

Ik gebruik mijn pc voor usenet, games, photoshop, office, internetten en voor dvd's te branden uiteraard. Kan ik al deze ding vlekkeloos blijven doen of word het beperkter door media center? Krijg je bijvoorbeeld minder performance bij games?

Ik wil heel graag goed gebruik kunnen maken van mijn tv kaart, maar ik moet wel weten of windows media center mijn pc niet berperkt voor mijn andere dingetjes, dus kortom wat is nou het meest opvallende verschil tussen windows xp pro sp2 en mce 2005?

Waar heb ik gezocht: Vrijwel elk msce topic in de search en de review van de fp gelezen en nog wat tevergeefs gegoogled, maar je komt alleen maar complete systemen tegen met msce 2005 en wat promotie geblabla door ms zelf.

Specs:
Pentium 3 ghz ht
Asus p4p800se (onboard sound)
1024 ram ddr 400
2 x maxtor 120 gig 8mb cache sata in raid 0 (kan media center ook raid gebruiken?)
WinTV-PVR-500MCE
Geforce 4 ti 4200 128 ddr

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als het goed is niet. Windows MCE is gewoon Windows XP Home maar dan met een extra "programma'" om al je media te kunnen afspelen.
Alleen Windows MCE is een OEM versie dus je zal wel nog wat hardware aan moeten schaffen. Je krigjt er dan ook een super handige afstandsbediening bij.

• PacinoAllstars
LoeiOrdinair schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:13:
Als het goed is niet. Windows MCE is gewoon Windows XP Home maar dan met een extra "programma'" om al je media te kunnen afspelen.
Alleen Windows MCE is een OEM versie dus je zal wel nog wat hardware aan moeten schaffen. Je krigjt er dan ook een super handige afstandsbediening bij.
Ja, dat is niet zozeer het probleem, maar het is dus een home versie?

En als je windows update doet? Pakt die dan gewoon de xp updates enzo?

Ohja en nog een vraag. Moet ik perse de nederlandse versie nemen i.v.m zender programmering enzo of kan ik ook de Engelse nemen? Heb namelijk liever de Engelse versie dan.

[ Voor 16% gewijzigd door PacinoAllstars op 02-02-2005 16:25 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die laatste vraag (Engels of Nederlands) is zeker al eens ergens beantwoord - verder is het inderdaad een Windows XP + SP2 en zal hij deze updates automatisch ook mee pakken met een Windows Update :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Gewoon doen! Die bezwaren die je noemt zul je niet tegenkomen.

• PacinoAllstars
StanTheMan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:04:
Gewoon doen! Die bezwaren die je noemt zul je niet tegenkomen.
IK ben inmiddels over met de engelse editie. Hij kon alleen mijn c partitie niet formatteren tijdens de install :S Heb toen mijn normale corporate gepakt en geformateerd dat deed die weer wel :z

Toen opnieuw met mce en voila ik heb het. Ziet er tot nu gewoon leuk uit, dus heb er zeker geen spijt van.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 12:36
LoeiOrdinair schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:13:
MCE is gebaseerd op XP Pro, niet op Home.

Verwijderd

Nielson schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:23:
[...]

MCE is gebaseerd op XP Pro, niet op Home.
Alleen werken niet alle Pro functies (in en uit domain halen bijvoorbeeld!)

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:04
Misschien een beetje laat hoor? Maar waarom heb je dan geen 2de partitie gemaakt en op deze MCE geinstalleerd. Dit heb ik zelf ook gedaan alleen mijn tv kaart kan het niet aan en wacht dus nog op een update/patch/crack/nieuwe tvkaart. Wat ook een mogelijkheid is, is Media Portal. Deze werkt het zelfde als MCE en kun je gewoon als een tool installeren.

• PacinoAllstars
tinustr schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:37:
Misschien een beetje laat hoor? Maar waarom heb je dan geen 2de partitie gemaakt en op deze MCE geinstalleerd. Dit heb ik zelf ook gedaan alleen mijn tv kaart kan het niet aan en wacht dus nog op een update/patch/crack/nieuwe tvkaart. Wat ook een mogelijkheid is, is Media Portal. Deze werkt het zelfde als MCE en kun je gewoon als een tool installeren.
geprobeerd, maar beeld is belabberd.
Pagina: 1