Toon posts:

[XP versus 2000] Geen vooruitgang ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet bedoelt als welles-nietes topic ofzo maar eigelijk is het een algemene vraag.

Ik heb zelf enkele pc's en onderhoud er ook een heel deel van klanten. In de periode dat de meeste mensen 2000 gebruikten waren er weinig of geen echt rare problemen. Maar sinds de meeste mensen overgestapt zijn op XP (waaronder ikzelf) ondervind ik regelmatig de vreemdste zaken.

Onvoorziene crashes, problemen met cd-writers of andere hardware, etc...

En dit op systemen die altijd al perfect gedraaid hebben. Dat er hier of daar een pc een hardware probleem kan gekregen hebben ondertussen wil ik gerust aannemen. Maar de problemen die steeds weer de kop opsteken zijn er teveel en ze zijn te divers om aan te nemen dat er net toevallig iets stuk is.

Verder heb ik ook al ondervonden dat als ik op een systeem dat vroeger onder 2000 perfect bolde, maar met XP vreemde kuren heeft, dit systeem terug zonder enig probleem werkt onder 2000.

IMHO is er iets heel grondig fout met XP want de rare problemen die ik al heb gezien zijn bijna niet meer te tellen...

Ben ik nu echt alleen met die bevindingen of zijn er nog die hetzelfde constateren ?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Windows XP is zeker wel een vooruitgang qua gebruiksvriendelijkheid. Dit is denk ik het gene waar Microsoft zich dan ook op gericht heeft.
Ik heb zelf nog nooit problemen met drivers gehad en al helemaal niet met overdreven meer BSODs. Het is maar net wat je er mee doet en waar je het voor gebruikt. Op oudere systemen zou ik ook eerder windows 2000 zetten omdat dit gewoon sneller werkt.

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:07:
Windows XP is zeker wel een vooruitgang qua gebruiksvriendelijkheid. Dit is denk ik het gene waar Microsoft zich dan ook op gericht heeft.
Ik heb zelf nog nooit problemen met drivers gehad en al helemaal niet met overdreven meer BSODs. Het is maar net wat je er mee doet en waar je het voor gebruikt. Op oudere systemen zou ik ook eerder windows 2000 zetten omdat dit gewoon sneller werkt.
Ik ondervind het ook op zeer recente machines... Atlhon64 S939 systemen, P4's, etc... op vanalles... en de problemen duiken overal op. Niet altijd desastreuze problemen waardoor het onwerkbaar wordt, maar toch vaak van die ergerlijke zaken waar niet direct een uitleg voor is.

XP die bijvoorbeeld ineens begint te mekkeren dat hij out of swap space is op een redelijk maagdelijk (clean installed) systeem met 256meg en waar die mens enkel een mailclient open heeft... Ik vind dat toch allemaal niet normaal :)