Toon posts:

tripledes asp naar php

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of het mogelijk is om met tripledes een sting the encrypten, daarna deze in een url (http://www.llll.nl/bestand.php?text=encryptedstring) door te struren naar een tweede machine. En deze string natuurlijk weer te decrypten.

De vraag is of je een stingr met asp kan encrypten en met php weer kan decrypten?

Thanx _/-\o_

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

euh

kan je dit niet gewoon zelf proberen?

Ik zou het niet weten verder hoor, maar das het eerste dat in me opkomt :)

oh: en heb je al gezocht? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Wokkels op 02-02-2005 15:29 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk heb ik al gezocht maar veel info is er niet over te vinden.

Proberen zou een optie zijn maar ik ben niet bekend met asp. Dus als iemand mijn daarmee zou kunnen helpen.....

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als tripledes ook weer te decrypten is en PHP functies heeft die dat kunnen (of libraries die dat ondersteunen) dan kan dat ja. En deze resultaten in google (hier nog veel meer!) doen vermoeden dat PHP dat ook kan....

[ Voor 15% gewijzigd door OZ-Gump op 02-02-2005 15:34 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Klopt php kan decrypten met php_mcrypt.dll.

De vraag is of het uit maakt in wat voor taal ze gecrypt worden.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
In principe maakt het niet uit in welke taal je encrypt/decrypt. Als je de juiste key hebt, dan zouden alle programmeertalen dezelfde algoritmes moeten doorvoeren. Anders zou je een geencrypteerde e-mail op het ene systeem niet kunnen decrypten op een ander systeem met andere software.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:16
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:34:
Klopt php kan decrypten met php_mcrypt.dll.

De vraag is of het uit maakt in wat voor taal ze gecrypt worden.
nope, encryptie is 'programmeertaalonafhankelijk' :)

Vergeet niet als je de encrypted string doorgeeft via een url te encoderen met een urlencode functie.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx dat geeft weer hoop!

Verwijderd

Topicstarter
Wat gaat hier mis?

gecodeerd met http://www.aspsimply.com/aspnet/CryptoASPX.aspx

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?

$key="1234567890";

//encoded: http://www.aspsimply.com/aspnet/CryptoASPX.aspx
$crypttext = "XJamKoU3knTaVgSXPI4dKDKSBBePymeh3KzL2fYcrsuJzg2vgYBMLOhNHv67QrQ1AnHdacJS4KvkS85vtBeeqa7EJFPgGbRa";

$iv_size = mcrypt_get_iv_size(MCRYPT_3DES, MCRYPT_MODE_ECB); 
$iv = mcrypt_create_iv($iv_size, MCRYPT_RAND); 

print " - ".mcrypt_decrypt(MCRYPT_3DES, $key, base64_decode($crypttext), MCRYPT_MODE_ECB, $iv)."<BR>"; 
print " - ".mcrypt_decrypt(MCRYPT_3DES, $key, base64_decode($crypttext), MCRYPT_MODE_CBC, $iv)."<BR>"; 
print " - ".mcrypt_decrypt(MCRYPT_3DES, $key, base64_decode($crypttext), MCRYPT_MODE_CFB, $iv)."<BR>"; 
print " - ".mcrypt_decrypt(MCRYPT_3DES, $key, base64_decode($crypttext), MCRYPT_MODE_OFB, $iv)."<BR>"; 
print " - ".mcrypt_decrypt(MCRYPT_3DES, $key, base64_decode($crypttext), MCRYPT_MODE_NOFB, $iv)."<BR>"; 

?>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

gorgi_19 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:26:
Zie P&W FAQ - De "quickstart"

Een lap code met de opmerking: "Hij doet het niet" doen we niet aan in Programming & Webscripting :)
Oftewel, hier kunnen we weinig mee.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bij nader inzien gooi ik deze ook maar dicht. Het antwoord op je eerste vraag is: "Ja het kan, algoritmes zijn uniform uitwisselbaar en je hebt de sleutel nodig"

Je laatste vraag gaat over een compleet ander iets, dan heb je een concreet probleem. Echter, nergens geef je precies aan wat nu het probleem eens en negeer je alle verzoeken om te kijken naar de Quickstart. :)

De enige oplossing die rest is om dan eens contact op te nemen met de makers van het component; sowieso geven we geen support op scripts en componenten van anderen. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.