[HTML] Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo, ik ben op dit moment bezig met een website voor een bedrijfje en die willen graag een lap tekst over hun bedrijf in een soort van fotolijstje (zo omschrijf ik het maar even) en dat je dan erin kan scrollen. ik kan het moeilijk uitleggen dus daarom heb ik even het design op mn ftp server gezet ( ftp://kevinvd.ath.cx/images/designmvo.png

dit is dus het foto lijstje. mijn vraag is, is het mogelijk om in dat zwarte rechthoek dus die lap tekst neer te zetten zodat er een scrollbalk ontstaat die zo in dat vak naar beneden kan scrollen. en dus heel de tijd het lijstje er rondom blifjt zien?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 11:02
Als ik dat zo hoor kan het gewoon met een iframe :?

code:
1
2
<IFRAME SRC="tekst.html" WIDTH=450 HEIGHT=400>
</IFRAME>

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02
Lijkt me niet al te moeilijk. Deel dat "foto lijstje" op in 4 afzonderlijke delen (een bovenkant een onder kant en 2 zijkanten. En plaats deze vervolgens in afzonderlijke div's die absoluut gepositioneerd zijn. de text gaat in een div die weer in een container div gaat met een rectangle clip even groot als het text vak. Tenminste... dat zou ik proberen...

• Thrilled
ja, maar hoe combineer dat met de link dan? dit design komt tevoorschijn nadat je op een knop hebt geklikt. heel de website bestaat uit tabellen ipv frames (wens vd klant) .. ik kan hem dan wel eventueel vertellen dat het niet anders kan in dit geval...

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Een iframe kan je gewoon in een table zetten. In dit geval zou ik met een div werken met overflow: scroll google daar maar eens op ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Dan kan je de tekst toch gewoon in een DIV zetten, met overflow op auto?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Thrilled
Ok ik heb nu een pagina met daarin een tabel ter grootte van mn afbeelding (ik probeer eerst de iframe manier) en daaronder de frame met de tekst. so far so good. maar het staat onder elkaar. hoe krijg ik dat ze in elkaar komen? de afbeelding staat in een tabel, met daar weer in de frame...

• Thrilled
ok heb het gefixed, ontdekte een type foutje :) het werkt nu goed, thnx voor de tip ;)

Verwijderd

als een klant tabellen (of frames wilt), hoor jij eigenlijk te zeggen dat dat niet slim is...

• Thrilled
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:17:
als een klant tabellen (of frames wilt), hoor jij eigenlijk te zeggen dat dat niet slim is...
persoonlijk geef ik de voorkeur aan tabellen maar het ligt er meer aan voor welke site het gaat, dus per site moet je beslissen frames of tabellen. en als de klant het ene kiest kan je wel adviseren dat het niet slim is. maar zijn beslissing telt voor mij, tenslotte is hij diegene die de poen op tafel legt ;)

Verwijderd

Persoonlijk zal ik geen van beiden adviseren. Tabellen zijn om gegevens te ordenen, niet om een layout mee te maken. Daarvoor zijn er div-jes.

Verwijderd

het is geen kwestie van smaak, het is een kwestie van definitie, je moet gewoon html elementen gebruiken waar ze voor bedoelt zijn, ook div's zijn niet voor layout, daar heb je css voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:38:
het is geen kwestie van smaak, het is een kwestie van definitie, je moet gewoon html elementen gebruiken waar ze voor bedoelt zijn, ook div's zijn niet voor layout, daar heb je css voor.
Hoe zou jij het "probleem" van de TS oplossen dan?

Je zou geen tabel, frames of divs gebruiken dus.

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Even een heel andere kwestie - ik heb net die png bekeken en met 912 pixels hoogte gaat een groot deel van de bezoekers buiten de scrollbar van het iframe (of div, of frame) een verticale scrollbar in z'n browser hebben. Ik zou er zelf voor kiezen om tekst op de pagina te omringen met die fotolijst, en de pagina gewoon scrollable te maken. Ontzettend veel flexibeler ook als ze later nog eens uitbreidingen willen. Nu ben je ook erg beperkt in je bewegingsvrijheid binnen dat kleine venter-in-frame...just a thought...

[ Voor 3% gewijzigd door Reveller op 02-02-2005 18:27 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:15:
[...]
mophor doelt op het feit dat een div een keurig element is om andere html elementen te ordenen, in dit geval waarschijnlijk headings en paragrafen. De layout / opmaak daarvan (maken) doe je met css, niet met een div / oid :) .

DM!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:15:
[...]

Hoe zou jij het "probleem" van de TS oplossen dan?

in dit geval denk ik dat je een heel eind komt door dat frame als achtergrong op de body te zetten, 1 div toe te voegen voor de content en 1 voor de contactinfo. Voor de rest heb je niet veel meer elementen nodig denk ik

ik bedoel ook niet dat je helemaal nooit div's moet gebruiken, maar gebruik ze, net als andere elementen, waarvoor ze zijn ( http://www.rikkertkoppes.com/thoughts/smurf-language )

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:55:
[...]

in dit geval denk ik dat je een heel eind komt door dat frame als achtergrong op de body te zetten, 1 div toe te voegen voor de content en 1 voor de contactinfo. Voor de rest heb je niet veel meer elementen nodig denk ik

ik bedoel ook niet dat je helemaal nooit div's moet gebruiken, maar gebruik ze, net als andere elementen, waarvoor ze zijn (http://www.rikkertkoppes.com/thoughts/smurf-language)
Ik las ook iets snel over je post heen, want je zei inderdaad niet dat geen van drie-en gebruikt mochten worden, maar dat een div niet gemaakt is om de opmaak te defineren.
Daar is inderdaad een css voor gemaakt, opmaak zal bij mij ook bijna nooit in de html terug te vinden zijn, puur en alleen de css.
Pagina: 1