Dubbele Exchange store

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi

Ik heb een Windows 2003 SBS met exchange als domein controller.
Daarlangs draait een Windows enterprise 2003 met exchange enterprise 2003.
De 2e server is zowel als de sbs machine domein controller.

De 2e server moet ALLE taken van de 1e server over kunnen nemen als deze uitvalt.
Het domein kan in principe al zonder de 1e server draaien, alleen de mailtaken nog niet.
(op de files ed na dan, maar door er een raid schijf eruit te trekken is dit simpel op te lossen)

Hoe kan ik zorgen dat op de 2e server óók een exchange store staat, want deze kan ik niet vinden en heb dit tijdens het installeren ook niet aan hoeven geven. En kan dit wel?

Als server 1 uitvalt hoef ik poort 25 maar anders te mappen en ik kan zo door blijven werken.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Windows SBS 2003 bevat Exchange Standaard welke niet meerdere stores ondersteund, je zult daar dus ook de Enterprise versie voor moeten aanschaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door FastBunny op 02-02-2005 15:23 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
en dan kan het dus wel?
Ik heb de SBS machine als eerste geinstalleerd en de 2e heeft nu geen store. Dan moet ik dus een nieuwe exchange enterprise inrichten en de 2e er bij laten komen met WEL een store!?
Klopt dit een beetje?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Euh...SBS accepteert geen DC's in het domein?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volges mijn moet je je backup strategie nog maar eens goed doordenken.
Zoals je nu te werk wilt gaan, krijg je - in geval van storing op je SBS - alle mail afgeleverd op je E2K3 enterprise server. Maar wat ga je doen als die SBS weer gerepareerd is? Hoe krijg je de mail van de enterprise server terug op de SBS?

't Lijkt mij veel beter om de enterprise server als relay te gebruiken, die de mail tijdelijk buffert, zodat jij de tijd hebt om je SBS te repareren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
DDemolition schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:21:
Hoi

Ik heb een Windows 2003 SBS met exchange als domein controller.
Daarlangs draait een Windows enterprise 2003 met exchange enterprise 2003.
De 2e server is zowel als de sbs machine domein controller.
Aangezien je toch al een enterprise-licentie hebt gekocht, kun je er beter één bijkopen en een cluster bouwen...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1