Ik heb sinds vorige week een Gigabyte ATI 9600XT 256 MB videokaart gekocht. Nu heb ik deze in mijn computer ingebouwd maar heb alleen maar problemen hierbij. Ik heb een Asus A7v266 moederbord met een AMD 2000+ processor en 512 MB DDR intern geheugen. Na het inbouwen van deze kaart en Windows XP SP1 installeren en de drivers te hebben geinstalleerd. Begint de kaart vreemd te doen bij het opstarten van XP schiet de monitior op de Stand-bye modus of mijn beeld vervormd ik kan nog geen 5 minuten hiermee werken of ik krijg deze meldingen. Ik heb al nieuwe drivers van internet gedownload en nieuwe drivers voor de chipset van mijn moederbord gedownload of de nieuwe direct X 9.0 geinstalleerd maar dit werkt allemaal niet ik blijf deze problemen houden. Als ik mijn oude videokaart weer inbouw doet mijn PC het weer perfect.
geeft je voeding genoeg prik?
deze kaart neemt waarschijnlijk een stukje meer stroom af
deze kaart neemt waarschijnlijk een stukje meer stroom af
Ja zou ik ook zeggen
de kaart geeft gewoon enorm veel problemen...
zoek GoT maar na...
zoek GoT maar na...
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Post is al je specs van je pc eens
ook ff de temps en voltages.
dan kunnen wij ook een bettere oplossing vinden.
ook ff de temps en voltages.
dan kunnen wij ook een bettere oplossing vinden.
Misschien de bios van de videokaart eens flashen ?
Kan je hier vandaan halen : http://www.giga-byte.com/.../Products_GV-R96X128D.htm
Kan je hier vandaan halen : http://www.giga-byte.com/.../Products_GV-R96X128D.htm
[ Voor 4% gewijzigd door Ecto2002 op 02-02-2005 16:53 ]
Waarschijnlijk herkent de kaart niet je monitor.
Hij springt op standby als de resolutie veranderd. (bij booten en safe mode draait ie op 640,480.)
Of je refreshrate staat te hoog op de kaart.
Probeer eens in safe mode op te starten. Als het goed is heb je dan beeld.
Probeer dan eens de goede drivers van je monitor te installeren, en dan je refreshrate en reso zo laag mogelijk instellen.
Als je dan opnieuw opstart zal je waarschijnlijk beeld hebben en anders krijg ik het vermoeden dat het geheugen stuk is wat er op de kaart zit.
Hij springt op standby als de resolutie veranderd. (bij booten en safe mode draait ie op 640,480.)
Of je refreshrate staat te hoog op de kaart.
Probeer eens in safe mode op te starten. Als het goed is heb je dan beeld.
Probeer dan eens de goede drivers van je monitor te installeren, en dan je refreshrate en reso zo laag mogelijk instellen.
Als je dan opnieuw opstart zal je waarschijnlijk beeld hebben en anders krijg ik het vermoeden dat het geheugen stuk is wat er op de kaart zit.
Klopt wat je zegt als ik mijn PC in de veilige modus werkt het perfect, maar ik vind het ook zo vreemd als ik mijn PC net opnieuw geinstalleerd heb en nog geen drivers heb geinstalleerd dan werkt de kaart nog goed maar na het installeren van de videokaartdrivers gaat het mis. Bios update wilde ik ook proberen alleen er staat geen bios van deze kaart op internet.
Dit komt omdat in safe mode of bij de installatie de minimale reso word gebruikt.
Pas na het installeren, bij opnieuw opstarten, net voor de eerste inlog scherm zal hij
naar een horgere reso springen waar door hij het geheugen zal moeten aanspreken.
Ik heb het idee dat je kaart kapot is. Probeer de kaart eens in een andere bak.
Pas na het installeren, bij opnieuw opstarten, net voor de eerste inlog scherm zal hij
naar een horgere reso springen waar door hij het geheugen zal moeten aanspreken.
Ik heb het idee dat je kaart kapot is. Probeer de kaart eens in een andere bak.
Heb ik ook gehad met mijn 9600-256mb, geen xt.. in mijn computer deed die het goed, maar in de andere computer deed die het niet naar dat ik de drivers had geinstalleerd (zelfde problemen als jij beschreef). Zelf dacht ik aan de nvidia resten die er nog op stonden. Heb je hiervoor een nvidia kaart gehad?
[ Voor 8% gewijzigd door Hilco op 04-02-2005 09:58 ]
Dan zou ik eerst maar eens een detonator crusher erop los laten denk ik.
( zo heet dat proggie geloof ik.)
( zo heet dat proggie geloof ik.)
idd, of met drivercleaner, te downloaden vanaf www.driverheaven.net
Als het lukt, zou je dan ff hier weer kunnen replyen?
Als het lukt, zou je dan ff hier weer kunnen replyen?
Pagina: 1