[Software Request] Bestanden kopieren, negeert fouten

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb 1 half brakke schijf waarvan ik zo veel mogelijk wil kopieren naar een andere schijf, nu is mijn probleem dat windows telkens het kopieren van grote hoeveelheden files stopt omdat sommige bestanden corrupt zijn, vervolgens kan je alle bestanden weer selecteren behalve de corrupte en wachten tot ie er weer mee stopt. Ik erger me hier mateloos aan want dit kost veel te veel tijd.

ik zoek dus een programma waar je bestanden mee kan kopieren en er voor kan kiezen foute/corrupte bestanden te negeren zodat ik dus niet constant zelf bezig ben.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Ja, ziets zocht ik laatst ook al. Is me niet gelukt, en mijn oplossing was om Total Commander te gebruiken; die vraagt of je een bepaald bestand wilt overslaan ("skip") en dan gaat-ie vrolijk verder met de rest van de bestanden in tegenstelling tot Windows Explorer etc.

(Een oplossing zou misschien ook nog kunnen zijn: opstarten met Knoppix, en dan Midnight Commander (mc) gebruiken. F5=copiëren.)

Hopelijk weet iemand anders nog een betere oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door pinockio op 02-02-2005 15:04 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

TC is toch een prima optie, waarom voldeed dat niet pinockio?

Of ga naar de file recovery software (zie de SA FAQ of OM FAQ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat vaak wel wil helpen, is het gewoon onder een command-prompt te doen met XCOPY:
voorbeeld:
code:
1
xcopy e: d:\temp /s /e

Als ie fouten tegenkomt begint ie vanzelf met abort, retry en fail te komen; dan kun je zelf kiezen wat je wilt, en kan het proces gewoon door :)
Overigens kun je ook de optie /c gebruiken; dan kopieert ie zelfs wanneer er zich fouten voor doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 02-02-2005 15:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Total Commander voldeed wel, bedankt voor de tips jongens.