[mysql] MySQLdump

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 20:08
Ik probeer een grote innodb tabel van 1.8Gb te exporteren via mysqldump.
Nu krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
usr/local/mysql/bin/mysqldump: Error 2013: Lost connection to MySQL server during query when dumping table `tekst_c` at row: 8366

Ik heb zeer veel gegoogled. De meeste oplossingen zijn buffers verhogen e.d. maar dit heeft niets geholpen. Hij geeft bij elke dump precies regel 8366 aan. Dus ik ben gaan zoeken in de database en jawel. Precies 1 row is stuk, alle andere werken perfect.

Een repair met de standaard tools in phpmyadmin leveren dezelfde error als hierboven.
Omdat het innodb is kan ik niet die tabel los exporteren als file.

De regel verwijderen uit de db werkt ook niet. Ik heb de ID weten achterhalen, maar een
code:
1
delete from tekst_c WHERE user = '282847'

Maar deze geeft :
Verwijder rijen: 0 (Query duurde 0.0009 sec)

De regel is dus niet verwijderd.

Ik moet die data uit die tabel hebben. Iemand een suggestie?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 13:15

xshredx

Kun je niet alle rijen selecteren waarvan de user verschillend is van '282847'?
En deze dan in een nieuwe tabel steken of zo?

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 20:08
We hebben nu een dump gemaakt tot het ID en een dump erna, door het naar een tijdelijke tabel te kopieren. Er bleek toch meer dan 1 ID kapot te zijn, dus het was even zoeken.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

Ik heb een vaag vergelijkbaar probleem met de dump van phpmyadmin. De server settings staan beperkt tot 8mb voor php scripts en de database die ik wil dumpen via phpmyadmin is 16+meg. Uiteraard lukt dit niet.

Nu werk ik via een custom script dat ik zelf heb aangepast door direct de backup te schrijven via de gzip library, maar het lijkt me dat er een simpelere manier moet zijn.

Ik kan toch niet de enigste zijn die tegen dit phpmyadmin probleem aanloopt ?

Of is er een manier in phpmyadmin om dit te omzeilen ?

Verwijderd

Ik heb hier toch wel een hoop informatie kunnen vinden.

Hopelijk iets voor jou, succes

http://www.vbulletin.com/...ve/index.php/t-85333.html

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Voor de TS: probeer idd eens alles behalve het defecte record te exporteren. Probeer anders je timeout aan te passen in je mysql.conf.

Voor Green.Velvet - je moet ook niet phpMyAdmin daarvoor gebruiken. Het is heel handig, maar is redelijk beperkt door PHP. Maak een dump via de MySQL mysqldump tool op de commandline cq via een shell.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

chem schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:41:
Voor Green.Velvet - je moet ook niet phpMyAdmin daarvoor gebruiken. Het is heel handig, maar is redelijk beperkt door PHP. Maak een dump via de MySQL mysqldump tool op de commandline cq via een shell.
Allemaal redelijk onhandig als je hosting geen shell access voorziet.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Vraag het even hier: Ik bewaar al m'n HTTP stuff met MySQL onder een directory (verschillend gemounte dirs daaronder). Ik kopieer dan daarna gewoon alles naar een backup schijf, mysql gaat dus niet-exported. Databases terugzetten ook al gedaan gaat ook prima, lijkt me makkelijker dan de dump tool van mysql?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

pierre-oord schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:13:
Vraag het even hier: Ik bewaar al m'n HTTP stuff met MySQL onder een directory (verschillend gemounte dirs daaronder). Ik kopieer dan daarna gewoon alles naar een backup schijf, mysql gaat dus niet-exported. Databases terugzetten ook al gedaan gaat ook prima, lijkt me makkelijker dan de dump tool van mysql?
Zelfs als dat een bruikbare oplossing is, dan nog is ze zinloos als je enkel hosting hebt op die server en verder geen access erop heeft.
Pagina: 1