Pinout Novita 80009

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Op internet, met de searsch, en in de faq staat niks over de pinout van een Novita, wel over andere beeldschermen, maar daar heb ik waarschijnljik niets aan.
Ik heb hier een monitor met een kapotte stekker (niet door diefstal), maar hoe moet ik die nou aansluiten op een vga stekker? Ik heb wel van die schema's gevonden waar staat pin 1 rood video pin 2 groen video enz. maar dan weet ik nog niet welke kabels dit zijn.
(Moderaters, ik hoop dat dit een beter topic is dan mijn vorige, zeg het anders even)

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Rood = rood, groen = groen, blauw = blauw. 2 van de dunne coaxiale draden [meestal wit/zwart] zijn voor je vertikale en horizontale sync. Meer heb je niet nodig om beeld te hebben. Dan houdt je nog een aantal enkele draden over welke voor DDC zijn.

De reden dat ik die snoeren er altijd afknip is om aan te geven dat het een kapot exemplaar is waarvoor het niet rendabel was om te repareren en in de 2e hands te gooien. Veel bedrijven doen dit, dus het is niet duidelijk of je dadelijk wel ooit beeld zal hebben. :)

Analoog VGA 9/15/BNC (VESA/DDC)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsubhi15f.gif (15 pin D-sub female aan de videokaart)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsub9f.gif (9 pin D-sub female aan de videokaart)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36941/full.gif (2 pin BNC male aan de kabel)
15 PinNaamOmschrijving9 PinBNC
1REDRood Video (75 ohm, 0.7 V p-p)1Rood tip
2GREENGroen Video (75 ohm, 0.7 V p-p)2Groen tip
3BLUEBlauw Video (75 ohm, 0.7 V p-p)3Blauw tip
4ID2 / RESMonitor ID Bit 2 of Reserved -
5GNDGround -
6RGNDRood Ground6Rood sleeve
7GGNDGroen Ground7Groen sleeve
8BGNDBlauw Ground8Blauw sleeve
9Vcc (key)+5 VDC (Key = geen pin) -
10SGNDSync Ground9Hsync+Vsync sleeve
11ID0Monitor ID Bit 0 -
12ID1 / SDAMonitor ID Bit 1 of DDC Serial Data Line -
13H/C SYNCHorizontal- of Composite Sync4Hsync tip
14VSYNCVertical Sync5Vsync tip
15ID3 / SCLMonitor ID Bit 3 of DDC Data Clock Line -
http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html (al hoeven dus niet alle draden/pinnen gebruikt te zijn)

Voor de rest kun je Novita nog mailen, want er bestaat NIET zoiets als een universele VGA kleurcode voor de overige draden (anders dan RGB).

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 14:28 ]

• Felixje
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:22:
Veel bedrijven doen dit, dus het is niet duidelijk of je dadelijk wel ooit beeld zal hebben. :)
Ik heb hem van iemand gekregen en er was een draadje los gaan zitten en toen had hij hem helemaal afgeknipt
:)

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:22:
Rood = rood, groen = groen, blauw = blauw. 2 van de dunne coaxiale draden [meestal wit/zwart] zijn voor je vertikale en horizontale sync. Meer heb je niet nodig om beeld te hebben. Dan houdt je nog een aantal enkele draden over welke voor DDC zijn.

De reden dat ik die snoeren er altijd afknip is om aan te geven dat het een kapot exemplaar is waarvoor het niet rendabel was om te repareren en in de 2e hands te gooien. Veel bedrijven doen dit, dus het is niet duidelijk of je dadelijk wel ooit beeld zal hebben. :)

Analoog VGA 9/15/BNC (VESA/DDC)
[afbeelding] (15 pin D-sub female aan de videokaart)
[afbeelding] (9 pin D-sub female aan de videokaart)
[afbeelding] (2 pin BNC male aan de kabel)
15 PinNaamOmschrijving9 PinBNC
1REDRood Video (75 ohm, 0.7 V p-p)1Rood tip
2GREENGroen Video (75 ohm, 0.7 V p-p)2Groen tip
3BLUEBlauw Video (75 ohm, 0.7 V p-p)3Blauw tip
4ID2 / RESMonitor ID Bit 2 of Reserved -
5GNDGround -
6RGNDRood Ground6Rood sleeve
7GGNDGroen Ground7Groen sleeve
8BGNDBlauw Ground8Blauw sleeve
9Vcc (key)+5 VDC (Key = geen pin) -
10SGNDSync Ground9Hsync+Vsync sleeve
11ID0Monitor ID Bit 0 -
12ID1 / SDAMonitor ID Bit 1 of DDC Serial Data Line -
13H/C SYNCHorizontal- of Composite Sync4Hsync tip
14VSYNCVertical Sync5Vsync tip
15ID3 / SCLMonitor ID Bit 3 of DDC Data Clock Line -
http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html (al hoeven dus niet alle draden/pinnen gebruikt te zijn)

Voor de rest kun je Novita nog mailen, want er bestaat NIET zoiets als een universele VGA kleurcode voor de overige draden (anders dan RGB).
Het was niet gelukt, dus ik probeer het weer eens met frisse moed. Nou vraag ik me af, moet je ook de aarde voor elke kleur verbinden? Of kan je die allemaal bij elkaar binden? Of hoef je er helemaal niets mee?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Niet gebruiken = niet aansluiten - anders maak je sluiting ;)

• Felixje
ik heb het precies zo aangesloten als je zei, de kleuren en de horiz + vert sync, maar ik heb alleen maar trillende kleuren op het scherm, er is verder absoluut niets te zien, ook niet een heel klein beetje de vorm van windows. Het is een beetje lastig uit te leggen wat ik zie.

[ Voor 7% gewijzigd door Felixje op 10-04-2005 09:40 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Staat de video-output wel op 800x600 @ 60Hz ?

• Felixje
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:19:
Staat de video-output wel op 800x600 @ 60Hz ?
Ik denk het wel, ik kijk straks even, maar een ander beeldscherm doet het er wel op.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Pagina: 1