Video via tv-out op tv zwart

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Als ik via mijn laptop via WinDVD een videobestand probeer af te spelen op mijn tv dan zie ik alleen maar een zwart beeld. Als ik niet overschakel naar full screen dan is de achtergrond en de zichtbare iconen rond het zwarte vlak wel gewoon zichtbaar. Net zoals de taakbalk en de navigatiebalk van het programma.

Wat nu het vreemde is is dat ik 2 films zonder problemen heb kunnen zien via mijn tv-out en dat nu ineens (enkele weken later) het beeld op tv zwart is.

More specs:
HP laptop NC6000
SVHS output

Naar videorecorder (front, SVHS) JVC-HR7500.

Weet iemand waarom dit probleem nu ineens aan de orde is?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je misschien je drivers veranderd. BIj nVidea kan je dit instellen. Wat je ook kan doen is je tv out als monitor gebruiken en die van je laptop uitzetten. Dan werkt het wel.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De film wordt via een overlay afgespeeld. Dit is over het algemeen maar beschikbaar op 1 van de monitor uitgangen. Op de andere blijft dit stuk gewoon zwart. Je zult ergens bij je beeld instellingen aan moeten geven dat bijvoorbeeld het beeld van de overlay ook fullscreen op de tv-out komt (theatre mode bij ati).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 13:39
Volgens mij staat dit in "het grote TV-out topic" haarfijn uitgelegd, maar toch maar ff kort:
het beeld op de overlay wordt op het primaire scherm afgebeeld, je monitor dus.
Je moet je TV het primaire scherm maken en dan gaat het goed.
Ook kun je bij de ATI kaarten aangeven dat ze op de monitor EN op TV de overlay moeten weergeven.

Limbids