Toon posts:

[Red hat 9.0] Foutmelding netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit met een probleem met m,n netwerkkaart onder Red hat 9.0.
Als ik m'n netwerkkaart kies (een intel onboard geintergreerd) en ik druk op OK.
Dan krijg ik de foutmelding dat Red hat m,n netwerkkaart niet kan vinden.
Kan iemand mij helpen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is de bedoeling dat je zelf ook wat doet eigenlijk. Met deze formulering kunnen we je niet zo goed helpen denk ik. Waar klik je precies op OK? Wat heb je verder nog geprobeerd? Wat is de output van ifconfig? Wat is de exacte foutmelding?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
En wat is de exacte netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles eigenlijk geprobeert maar ik ben geen bekende van Red hat om eerlijk te zijn..
Het exacte type is een Intel onboard geintergreerde 100 m-bit netwerkkaart vamaar meer weet ik dan ook echt niet.
sorry.

Ik heb het ook aangegeven in de network device prompt maar ik krijg dus alsnog een foutmelding

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:09:
Het is de bedoeling dat je zelf ook wat doet eigenlijk. Met deze formulering kunnen we je niet zo goed helpen denk ik. Waar klik je precies op OK? Wat heb je verder nog geprobeerd? Wat is de output van ifconfig? Wat is de exacte foutmelding?
"redhat-config-network: cannot activate networkdevice eth0" e100 netwerkkaart eth0 is blijkbaar niet aanwezig.

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 10:10

asusk7m550

Athlon 550@500

Heb je de module voor de netwerk kaart wel geladen?

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Pagina: 1