Ik zit met een volgend probleem: Ik maak een soort on-line bestandbeheer systeem dit werkt met groepen, binnen deze groepen zitten gebruikers. Nu wordt een bepaalde sql query 2x uitgevoerd.... Alleen de code hiervoor roep ik maar 1x aan.. Na 4 dagen tuureluurs gestaard te hebben op de code probeer ik het hier maar eens.....
Ik krijg geen foutmeldingen ofzo alles doet het goed, maar iets te goed hij voert de volgende sql code 2x uit......
Maar dat snap ik dus niet, ik roep hem maar 1x aan
Mochten er nog meer vragen zijn ofzo dan hoor ik het wel, ik wordt helemaal gek van dit stukje code
Alvast bedankt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| // Een nieuwe gebruiker toevoegen if($nieuwgroep == '') { // Gewoon een gebruiker gegevens toevoegen aan een huidige groep die al bestaat $dbh = getConn(); $query = "INSERT INTO `ictgebruikers` (`id`, `user`, `location`, `pass`) VALUES ('', '$user', '$oudgroep', '$pass');"; $dbh = getConn(); mysql_query($query, $dbh) or die('An error occured: ' . mysql_error()); mysql_close($dbh); Header("Location: bestandsbeheer.php"); exit; } else { // Een gebruiker toevoegen aan een nieuwe groep $query = "INSERT INTO `ictgroepen` (`ID`, `Naam`) VALUES ('', '$nieuwgroep');"; $dbh = getConn(); mysql_query($query, $dbh) or die('An error occured: ' . mysql_error()); mysql_close($dbh); $dbh = getConn(); $sql = "SELECT * FROM ictgroepen WHERE Naam = '$nieuwgroep'"; $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); while($row = mysql_fetch_object($res)) { $newgroep = $row->ID; } mysql_close($dbh); $query = "INSERT INTO `ictgebruikers` (`id`, `user`, `location`, `pass`) VALUES ('', '$user', '$newgroep', '$pass');"; $dbh = getConn(); mysql_query($query, $dbh) or die('An error occured: ' . mysql_error()); mysql_close($dbh); Header("Location: bestandsbeheer.php"); exit; } |
Ik krijg geen foutmeldingen ofzo alles doet het goed, maar iets te goed hij voert de volgende sql code 2x uit......
PHP:
1
| $query = "INSERT INTO `ictgebruikers` (`id`, `user`, `location`, `pass`) VALUES ('', '$user', '$newgroep', '$pass');"; |
Maar dat snap ik dus niet, ik roep hem maar 1x aan
Mochten er nog meer vragen zijn ofzo dan hoor ik het wel, ik wordt helemaal gek van dit stukje code

Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 02-02-2005 12:47 ]