Ik weet dat er hier reeds veel topics over zijn, maar nergens zie ik een oplossing die niet mysql_dump i.c.m. cronjobs gebruikt. Ik heb namelijk alleen toegang tot de database via phpMyAdmin. Nu kan ik met de hand een download maken maar dat doe ik uiteraard liever automatisch. Ik heb de url van phpMyAdmin reeds gehacked zodat ik de zip-file via vbScript automatisch download, alleen komt de zip-file niet helemaal ongeschonden aan. Ik vermoed zelf dat er bepaalde karakters niet helemaal goed aankomen.
Ik denk dat als iemand een manier weet om veilig en geautomatiseerd een binair bestand te downloaden dat ik daar al mee geholpen ben.
Alvast bedankt
Ik denk dat als iemand een manier weet om veilig en geautomatiseerd een binair bestand te downloaden dat ik daar al mee geholpen ben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Dim HTTP, Stream
Set HTTP = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
Set Stream = CreateObject("ADODB.Stream")
Call HTTP.open("GET", "https://www.wereldwijdewinkel.nl/phpAdmin/export.php?lang=en-iso-8859-1&server=1&db=main&export_type=database&what=sql&sql_structure=structure&auto_increment=1&use_backquotes=1&sql_data=data&asfile=sendit&filename_template=__DB__-%D&compression=gzip", False,"tweaker","hatseflats")
Call HTTP.send
Stream.Open
Stream.Type = 1 ' adTypeBinary = 1
Stream.Write HTTP.responseBody
Stream.Position = 0
Call Stream.SaveToFile("backupxxxx.zip", 2) ' adSaveCreateOverWrite = 2 |
Alvast bedankt