Toon posts:

[2000] Rechten voor gebruik memorypennen op school*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik loop stage bij een school.
Nu hebben tegenwoordig veel leerlingen een memorypen waarop ze hun huiswerk etc. kunnen op zetten. Zo gauw er een pen in een educatieve pc wordt gestopt dan wil windows de driver automatisch voor die pen installeren. Dan krijgen we een melding dat je daartoe geen rechten hebt. Logisch natuurlijk, want we willen niet dat leerlingen met de pc's aan het rommelen gaan. Is er in het netwerk iets waarmee we kunnen regelen dat USB pennen wel mogen worden geïnstalleerd maar de leerlingen geen drivers voor bijvoorbeeld videokaarten kunnen veranderen? We werken hier met Windows 2000 Server.

MvG Dion Liebrand

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30
steek er eens zo'n pen in voor het maken van het image, misschien dat dan de driver mee wordt genomen in het image. en daarna niet meer geinstalleerd hoeft te worden.

Zo werkt het bij mij op school ook, wij kunnen als student gewoon een pennetje in een dichtgetimmerde machine stoppen.

Verwijderd

Je kan dit oplossen door de drivers voor te installeren in het PnP-subsystem van windows. Hierna handeld de PnP manager de instalatie af. Ik gebruik dit ook bij een bedrijf met 3000 users en het werkt perfect!

Op de volgende site word beschreven hoe je dit kan doen... https://adelie.ucs.ed.ac....ndex.php/device%20drivers

succes ermee!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit had je toch wel heel makkelijk zelf kunnen bedenken. Belangrijk is wel dat je natuurlijk de juiste drivers integreert :)

Ik pas nog even de topictitel aan:
[S_2k] Rechten IVM memorypennen op school > [2000] Rechten voor gebruik memorypennen op school*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

grimson

domeingrommer

Alle WHQL devices kunnen door een user geïnstalleerd worden. Zo ook een USB stick als deze maar WHQL drivers heeft (de meeste zitten al in Windows).

Of de gebruiker neemt een USB stick mee waarvan de WHQL drivers al in Windows ingebakken zit of het is jammer. Daar bijna alle USB sticks moeten werken met Windows 2000 is het vreemd dat je meldingen krijgt. Waarschijnlijk zijn het dan ook meer dan USB sticks die men gebruikt?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met het vooraf installeren van de drivers van een USB stick is dat er verschillende sticks gebruikt worden en ik niet weet welke. Maar iig alvast bedankt voor de tips. Als ik een passende oplossing heb dan laat ik dat even weten
Pagina: 1