Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
je zou het base-file pakketje kunnen downloaden van debian.org
en daar het profile bestand kopieeren naar /etc/
en daar het profile bestand kopieeren naar /etc/
Dat is de lastige oplossing. Als je nou gewoon je /etc/profile eens hier post? Want het is duidelijk dat je daar een fout in hebt staan en ik gok op regel 1.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
>
export PATH="$PATH:$JAVA_HOME/bin"
export JAVA_HOME="</usr/java/j2re1.4.2_06>"
>
>
... de rest heb ik dus per ongeluk verwijderd , er stonden dus veel meer regels in.
edit : het is gelukt om een bash packet te downloaden van de debian site. bedankt iig =)
edit2 : Nu probeer ik dus Java te installeren waarbij ik 2 bestanden heb gedownload:
j2re-1_4_2_06-linux-i586.bin en jrun-40-linux-en.bin. j2re-1_4_2_06-linux-i586 heb ik geinstalleerd maar bij run40-linux-en.bin krijg ik de volgende foutmelding bij het installeren:
No Java virtual machine could be found from your PATH
environment variable. You must install a VM prior to
running this program.
ik heb ook al de volgende commandline toegevoegd aan /etc/profile
export PATH=${PATH}:/home/fileserver/j2re1.4.2_06/bin
Nou weet ik dus niet wat ik precies in het path moet zetten , kan iemand mij dat vertellen ?
export PATH="$PATH:$JAVA_HOME/bin"
export JAVA_HOME="</usr/java/j2re1.4.2_06>"
>
>
... de rest heb ik dus per ongeluk verwijderd , er stonden dus veel meer regels in.
edit : het is gelukt om een bash packet te downloaden van de debian site. bedankt iig =)
edit2 : Nu probeer ik dus Java te installeren waarbij ik 2 bestanden heb gedownload:
j2re-1_4_2_06-linux-i586.bin en jrun-40-linux-en.bin. j2re-1_4_2_06-linux-i586 heb ik geinstalleerd maar bij run40-linux-en.bin krijg ik de volgende foutmelding bij het installeren:
No Java virtual machine could be found from your PATH
environment variable. You must install a VM prior to
running this program.
ik heb ook al de volgende commandline toegevoegd aan /etc/profile
export PATH=${PATH}:/home/fileserver/j2re1.4.2_06/bin
Nou weet ik dus niet wat ik precies in het path moet zetten , kan iemand mij dat vertellen ?
[ Voor 94% gewijzigd door Possible op 03-02-2005 09:23 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live