Toon posts:

Adsl naast modem gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag,
even vraagje voor mijn schoonpa. Hij heeft Win98, draait al tijdje modem(56k6) en haalt daarmee gegevens binnen voor een programma uit de middeleeuwen :P Hij heeft nu adsl aangeschaft en daarmee gaat het binnenhalen van de gegevens niet meer goed, ik denk dat het zit in tcp/ip dingen.

Nu is mijn vraag:
is het mogelijk om adsl tijdelijk uit te zetten ofzo, zodat de modem wel weer even werkt. Even voor goede uitleg: de modem doet het gewoon wel, hij maakt verbinding met externe server naar het lijkt en dan komt er geen data overheen. Het programma wijzigen gaat moeilijk, het is een landelijk programma, met centrale database waaruit geladen wordt en dat is zo geprogrammeerd dat het via modem gaat.

zou iemand kunnen helpen? dank.
rutger

Verwijderd

Via internet explorer de instellingen veranderen met welke verbinding je internet op wilt. 8)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 16:12

megaleo

Special member

Je zou ook eens met de helpdesk van dat programma kunnen bellen. Misschien dat het voor hun een bekend probleem is. Nu de meeste mensen een breedbandverbinding hebben. Zal vast wel eerder zijn voorgekomen. :)

Verwijderd

Ik zou het probleem gewoon oplossen. En dan ga ik ervan uit dat jouw schoonpa de modem gebruik om in te bellen naar internet.

Verwijderd

IE -> Tools -> Internet Options -> Connections -> Dail whenever a network connection is not present

Start -> Settings -> Control Panel -> Network Connections -> LAN , rechtermuis -> Disable

Voila, naar de website gaan en zal inbellen. Als je de LAN inschakeld heeft hij ADSL, zet je hem uit gaat tie bellen.

Verwijderd

1) haalt hij de gegevens binnen via internet??? (via 56k modem)
2) werkt het surfen via ADSL wel?
3) JA, ADSL kan je "uit zetten" => stekker er uit halen!
4) "de modem doet het gewoon wel,[...]" Welk modem? ADSL of 56k???
5) wat zegt het bedrijf / organisatie waar hij die gegevens vandaan haalt over het gebruik via ADSL?
Pagina: 1