[webmail]Verzonden mail ook ophalen?

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 19:45
Ik heb Planter Internet, ik maak op school altijd gebruik van webmail om toch nog een beetje m'n mail te kunnen bekijken en te versturen.

Ik heb nu gezien dat Planet de verzonden mail wel in een mapje 'verzonden mail' opslaat maar als ik met Outlook Express m'n mail ophaal komen alleen de ontvangen berichten binnen. Als ik vervolgnes m'n webmail open is ook het mapje 'verzonden mail' leeg.

Ik los dit nu meestal op door alle verzonden mailtjes met bcc ook naar mij te sturen.
Ik vraag me nu af of ik ook op de een of andere manier die verzonden mail kan ophalen. Zou een stuk overzichtelijker worden. :)

Verwijderd

Niet met POP, zou je IMAP moeten gebruiken

Verwijderd

IMAP gebruiken en anders kan je het http://www.planet.nl/help/ hier vragen.

• Niek_
Ondanks dat het een oud topic is en Planet Internet het volgens de Helpdesk niet ondersteund: de oplossing.

Het lijkt omslachtig maar goed.
Als je ervoor wilt zorgen dat ook alle mail de je verzonden (of gedeleted, of uit welke map dan ook) hebt via je webmail ook opgehaald wordt, kan je het volgende doen.

Voordat je je mail ophaalt in je mailprogramma start je webmail op. (of je doet dit elke keer voordat je webmail afsluit) Je gaat naar de map met alle verzonden berichten, kiest alles selecteren en vervolgens kan je bovenaan je beeldscherm in een uiklapvenster kiezen voor: 'Berichten verplaatsen naar map.' Kies hier inbox en al je verzonden mail komt in je inbox te staan.

Vervolgens je mail ophalen in je mailprogramma (wel vantevoren ervoor zorgen dat je een emailregel hebt gemaakt zodat mail afkomstig van je eigen mailadres in verzonden mail komt te staan).

Beetje prutsen maar het kan erg handig zijn als je thuis nog eens wilt nakijken wat je ook al weer gemaild had. :)

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Niek_ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:20:
Ondanks dat het een oud topic is en Planet Internet het volgens de Helpdesk niet ondersteund: de oplossing.
....
....
....
Dan lijkt met het versturen van je webmail met een bcc naar jezelf wat minder werk... ;)

stp - PSN ID: stp_4

• Niek_
stp_4 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:22:
[...]

Dan lijkt met het versturen van je webmail met een bcc naar jezelf wat minder werk... ;)
Inderdaad, maarre, dan moet je niet vergeten om jezelf in die bcc te zetten en dat gebeurd me nog iets te vaak (lees 99 van de 100 keer...) |:(

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Niek_ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:25:
[...]

Inderdaad, maarre, dan moet je niet vergeten om jezelf in die bcc te zetten en dat gebeurd me nog iets te vaak (lees 99 van de 100 keer...) |:(
In dat geval kun je dan nog altijd jouw oplossing toepassen.

stp - PSN ID: stp_4

Pagina: 1