The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Zoeken is moeilijk ?Alpha_Mouse schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:08:
Topic naam zegt het al. Ik kan wel browsen via IP:
b.v. naar de server: \\10.0.0.2
Echter via de Netwerknaam werkt het niet. \\<name>
Ik heb een VPN server draaien (PPTP onder windows2003) Draytek 2900g router (portmapping naar de server)
De client PC (Dell Dimention 5000) heeft Windows XP SP2 (slipstream)
Standaard Client VPN verbinding - Netwerk Type: PPTP
TCP/IP instelling - Automatisch (Lease van de server)
Windows Firewall uitgeschakelt
Norton Internet Security Firewall ingeschakelt
De vraag is als volgt: Waarom kan ik niet via netwerknamen browsen? (dit is mogelijk toch)
Aanvullend eventueel de vraag: Kan ik de nieuwe PC (op locatie) aanmelden bij het domein via VPN?
MS KB gaf na veel moeite niet de gewenste info maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen.
Ik hoor het wel
WINS of LMHOSTS gebruiken; als 't een AD is, dan zorgen dat je de juiste DNS gebruikt.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
ja manStevenK schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:10:
[...]
Zoeken is moeilijk ?
WINS of LMHOSTS gebruiken; als 't een AD is, dan zorgen dat je de juiste DNS gebruikt.
welke hit bekijk je in de MS KB?
The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
[ Voor 5% gewijzigd door Alpha_Mouse op 02-02-2005 11:21 . Reden: goed man spelfouten ]
Je kunt je pc wel aanmelden op je domein via VPN, maar dan moet je dus alle data over je (telefoon?) lijntje versturen en ontvangen. Je kan dan imo beter Remote Desktop over VPN doen.
What ? Tuurlijk kun je wel DNS over een VPN draaien; een VPN is gewoon een gerouteerd IP netwerk.cbijlsma schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:35:
Om even terug te komen op je vraag over het gebruik van DNS over een VPN: helaas kan dat niet, je bent echt gebonden aan de ip's
Inloggen over een VPN is geen enkel probleem.Je kunt je pc wel aanmelden op je domein via VPN, maar dan moet je dus alle data over je (telefoon?) lijntje versturen en ontvangen. Je kan dan imo beter Remote Desktop over VPN doen.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
En heb je toen ook gegekeken of er ook echt een WINS registratie in de server verscheen ? Ik denk namelijk dat je firewall meuk die tegenhoudt.Alpha_Mouse schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:19:
Ik heb bij WINS en bij DNS het ip adres van de server neer gedonderd -> reconnect, echter het mocht niet baten.
hmmmmmm ik zie dat je inderdaad gelijk hebt. Dat wist ik ook nog niet, ik leefde in de vaste veronderstelling dat dat ten enen male onmogelijk was