Toon posts:

pc als router

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc met windows 2003 server erop en ingesteld als router, nou vraag ik me af..een router heeft meestal meerdere poorten, mijn server heeft maar 2 netwerkkaarten, 1 waar het internet op binnen komt en een voor het netwerk, dat is dus in feite vergelijkbaar met een router met 1 poort, dit heb ik opgelost door de lan-kaart op een switch aan te sluiten zodat de router pc meerdere poorten heeft, is dit nou de juiste oplossing of zie ik dit helemaal verkeerd?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

in principe heb je dit juist gedaan ja :)
Het handigste is als je het zo instelt dat je PC meteen als DHCP-server optreedt, zodat de aangesloten client-PC's automatisch een IP zullen krijgen :)

Hier staat tekst

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit is een goede oplossing. Of werkt het niet bij jou?

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

9 van de 10 routers hebben maar 2 poortjes die zich op laag 3 bevinden. Alleen de grote rotuers hebben er vaak meer. Wat jij als meer poortjes ziet is vaan een ingebouwde switch. Dus eigenlijk wat jij ook hebt gedaan. Overigens welkom op GoT dit is trouwens wel het verkeerde forum voor deze vraag. Dit wordt door de heren modjes niet als proffesioneel beschouwd

Verwijderd

Topicstarter
het werkt prima, maar vroeg me af of het de juiste oplossing was, ben nog niet zo heel erg thuis in netwerken nl. ;) en ik heb de server ook in gesteld als dhcp, scope range van 192..etc 01 tot 254. en dat werkt ook prima :) thnx!!

Verwijderd

Een router heeft idd meerdere poorten, maar dat maakt in princiepe in jouw situatie helemaal niets uit. Iedereen die thuis een pc als router heeft staan hebben er twee netwerkkaarten in, als ze 2 netwerken met elkaar willen verbinden natuurlijk.

Routers zoals die van Cisco hebben idd meerdere poorten, maar deze zijn voor andere doeleinden geschikt.

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:29:
9 van de 10 routers hebben maar 2 poortjes die zich op laag 3 bevinden. Alleen de grote rotuers hebben er vaak meer. Wat jij als meer poortjes ziet is vaan een ingebouwde switch. Dus eigenlijk wat jij ook hebt gedaan. Overigens welkom op GoT dit is trouwens wel het verkeerde forum voor deze vraag. Dit wordt door de heren modjes niet als proffesioneel beschouwd
mijn excuus

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:31:

Routers zoals die van Cisco hebben idd meerdere poorten, maar deze zijn voor andere doeleinden geschikt.
er zijn tig cisco's met maar 2 poortjes erop zoals bijv de 800/1600/1700/2500 series ook zit nog een poortje op voor management en soms voor een modem maar verder vaak maar 2 serieuze poorten. Tuurlijk een 2600 en hoger hebben vaak meer dan 2 serieuze poorten maar lang niet altijd.

hmm je loopt al enige tijd rond op GoT zie ik

[ Voor 6% gewijzigd door TrailBlazer op 02-02-2005 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:35:
[...]

er zijn tig cisco's met maar 2 poortjes erop zoals bijv de 800/1600/1700/2500 series ook zit nog een poortje op voor management en soms voor een modem maar verder vaak maar 2 serieuze poorten. Tuurlijk een 2600 en hoger hebben vaak meer dan 2 serieuze poorten maar lang niet altijd.

hmm je loopt al enige tijd rond op GoT zie ik
klopt maar volgens mij is dit m`n eerste serieuze netwerk vraag, en het leek me dat een server, met 2003 erop toch wel wat verder gaat. maar inderdaad het zou ook in het `werkt het of niet` forum kunnen ;)

Verwijderd

Dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.