FTP / P2P werken niet met Sweex router*

Pagina: 1
Acties:

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Ik heb een probleem met een Sweex LB000060 router.
Internet, e-mail msn etc. werkt zoals het hoort ( bestanden verzenden heb ik nog niet getest ).
Maar als ik verbinding wil maken met een filesharing programma als Ares, WinMX en eMule, dan kan er geen verbinding worden gemaakt.
Dit zelfde geldt ook als ik met een ftp-programma verbinding wil maken met de ftp-server van mijn website.

Ik heb hier op het forum wel al gelezen dat het aan de NAT instellingen van de router ligt en deze heb ik ook al bekeken en ook geprobeerd om hier de poorten van WinMX en eMule aan te geven, maar ik kreeg deze programma's niet werkend.

Ik heb ook de topic gelezen over het poortmappingverhaal, maar ik begrijp de theorie wel, maar ik kan het niet toepassen op mijn Sweex LB000060 router.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik het goed begrijp, heb je dus de TCP en UDP poorten geprobeerd te openen, maar het heeft geen nut :?

Ik vind dit wel een beetje apart hoor. Save je ook alles als je die poorten hebt geopend.
Heb je verder toevallig ook alle firewalls uitstaan, zowel van je router als van Windows :?

Wauw, een sig!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Wat doe je precies? Ik heb exact dezelfde router.

Wat ik heb is wanneer ik een dmz instel, ik dit niet meer kan veranderen, ik kan niets meer wijzigen niets toevoegen en verwijderen.

[ Voor 59% gewijzigd door Steephh op 02-02-2005 10:17 ]

_@/'

• josoetgebrook
BMRS schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:14:
In het venster NAT vul ik de poorten in die ik heb opgezocht in de betreffende programma's ( ik weet alleen niet wat ik moet selecteren bij UDP en TCP ) en heb UDP en TCP beide geprobeerd, zelfs tegelijk als verschillend ID. Als ik de wijzigingen heb doorgevoerd, klik ik op Apply.

Als jij deze programma's en de connectie naar een ftp-server wel werkend hebt, zou je me dan kunnen vertellen wat je daarvoor hebt ingesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door josoetgebrook op 02-02-2005 10:28 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:30
8)7
heb je je router herstart na de wijzigingen ?

• josoetgebrook
gideon82 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:42:
8)7
heb je je router herstart na de wijzigingen ?
Nee, ik dacht dat de wijzigingen waren doorgevoerd als ik op apply klik.

Verwijderd

Titeledit

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

EN je zit niet achter een kpn adsl met een speedtouch 510 Modem die OOK EEN ROUTER IS?

zoja zie:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• josoetgebrook
leuk_he schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:26:
EN je zit niet achter een kpn adsl met een speedtouch 510 Modem die OOK EEN ROUTER IS?

zoja zie:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen
Ik heb een Com21 modem van @home.
Voordat ik de sweex lb000061 router aansloot had ik een hub waarmee ik mijn 2 computers verbond met het internet, maar omdat ik nu ook draadloos wilde werken met mijn ipaq heb ik deze sweex router aangeschaft.

• Steephh
josoetgebrook schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:17:
[...]

In het venster NAT vul ik de poorten in die ik heb opgezocht in de betreffende programma's ( ik weet alleen niet wat ik moet selecteren bij UDP en TCP ) en heb UDP en TCP beide geprobeerd, zelfs tegelijk als verschillend ID. Als ik de wijzigingen heb doorgevoerd, klik ik op Apply.

Als jij deze programma's en de connectie naar een ftp-server wel werkend hebt, zou je me dan kunnen vertellen wat je daarvoor hebt ingesteld?
Ik heb gewoon het ip na de computer waarop fileserver enzo staat als dmz ingesteld, want op mijn 510 zit een firewall standaard ingebouwd.

EDIT: Het is nu verandert, ik heb hem met behulp van GOTwiki ingesteld dat de 510 in de bridge zit, en dus alleen de router NAT&DHCP heeft. Wanneer je je modem niet in bridge kan, staat er nog iets anders op gotwiki, nl. modempoorten --> routerpoorten --> pcpoorten.

[ Voor 20% gewijzigd door Steephh op 02-02-2005 19:40 ]

_@/'

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

josoetgebrook schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:27:
Ik heb een Com21 modem van @home.
Voordat ik de sweex lb000061 router aansloot had ik een hub waarmee ik mijn 2 computers verbond met het internet, maar omdat ik nu ook draadloos wilde werken met mijn ipaq heb ik deze sweex router aangeschaft.
Met een hub 2 pc's naar internet? Hoe deelde je internet toen? toch niet via de hub? Vertel eens iets meer over je netwerk dan. En vertel al je instellingen inclusie ipconfig. Wellicht kan iemand de foute aanwijzen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• josoetgebrook
@home heeft een korte periode de mogelijkheid geboden om maximaal 3 computernamen aan te vragen. Dan kreeg je als eerste computernaam CP12345-a en de tweede werd dan CP12345-b en de derde CP12345-c.

Ik heb zelf toen 2 computernamen aangevraagd. Dat hebben ze vrij vlug weer afgeschaft, maar de mensen die meer computernamen hadden aangevraagd, mochten deze behouden.

Verder valt er niets over mijn netwerk te vertellen.
Ik heb de hub vervangen door de router omdat ik ook draadloze toegang wilde hebben en dat betekende sowieso dat ik meer dan 2 computers ging aansluiten. Ik maak gebruik van de ingebouwde DHCP van mijn router.

• josoetgebrook
BMRS schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:14:

Wat ik heb is wanneer ik een dmz instel, ik dit niet meer kan veranderen, ik kan niets meer wijzigen niets toevoegen en verwijderen.
Ik zou graag een ftp-verbinding willen maken met een ftp-client en ik zou graag een filesharing programma als WinMX of eMule of Kazaa ( of wat dan ook ) willen gebruiken.

Als iemand weet wat er specifiek voor deze programma's in deze router moet worden ingesteld, dan hoor ik dat graag.

• josoetgebrook
Ik heb de volgende instellingen ingevuld onder Nat --> Special application.
4 en 5 zijn voor WinMX
6 is voor een FTP-connectie.
Beide werken niet.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brasse/nat-instellingen.jpg
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

• Steephh
Volgens mij heb je het daar goed ingesteld, maar hoe zit het met de instellingen van je modem?

_@/'

Verwijderd

Ik heb zelf een lb000021 maar heb een andere interface dan die van jou. Heb je geen andere tabblad die portforwarding of virtuel server heet want het trigger venster daar moet je denk ik niet zijn. Het triggeren gebruik je voor iets anders en dat zijn ook geen ranges wat je daar aangegeven hebt...Vertel even wat voor keuzes je hebt dan kan ik verder helepen want ik heb nl geen problemen met de app die jij vermeld hebt...

ciao flash

• josoetgebrook
Op de site van Sweex staat een update van 25-01-2005
Nadat ik die installeerde zag ik aan de datum dat het om een versie met de datum 02-08-2004 ging. Ik had hiervoor een versie met als datum 17-11-2004 erop. Dit was een versie die ik 1,5 maanden geleden had geinstalleerd als upgrade.

Na de 'downgrade' werkt het wel.

Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1