gisteren de camera en de opties in het configuratie menu aangepast maar ook dan is het beeld met minder licht niet echt mooi en gaat soms knipperen, dit is ook zo wanneer er veel licht is en er bijvoorbeeld iets door het licht heen gaat zoals bijvoorbeeld mensen die lopen/fietsen en auto's..
misschien heb ik het gemist maar kon in de handleidingen die trouwens in .doc formaat op de installatie cdrom stonden (full manual) en niet kon openen op mijn computer omdat ik die conversie filters niet op de computer had en die dus nog eerst apart moest downloaden
Word 97-2000 Viewer, niets vinden over hoe je dus met een applet de camera vanaf een externe plek kunt bekijken, bijvoorbeeld vanaf je eigen website.
applet code
[code]
<applet code="xplug.class" codebase="http://domein.nl:81/" name="randombyte" width=320 height=240>
<param name="RemotePort" value=81>
<param name="Timeout" value=5000>
<param name="RotateAngle" value=0>
<param name="PreviewFrameRate" value=2>
<param name="DeviceSerialNo" value="">
</applet>
[/code]
maar of er nog meer opties zijn voor het instellen van een applet is dus niet duidelijk en ik heb deze code dan ook op het internet gevonden maar of het de juiste mannier is of dat er nog parameters moeten worden veranderd? i don't know :-s staat dus werkelijk nergens in de handleiding.
op de site van sitecom stond maar 1 vraag bij support/faq en dat vind ik ook best wel vreemd want het lijkt me wel dat er meer mensen zijn die vragen stellen dan die ene vraag over wireless LN-401.
volgens mij hebben sommige mensen ook onder andere problemen gehad met het instellen van de gateway en konden op die mannier dus geen externe verbinding maken met de camera omdat je daar dus indien je een router gebruikt het ip van de router moet gebruiken, in mijn geval was dat dus 192.169.0.1 en niet zoals de camera wizard het probeerde op 0.0.0.0 dat werkt dus niet.
aan de ene kant moet de camera genoeg licht hebben om een duidelijk (zonder knipperen) beeld weer te kunnen geven maar knippert toch wanneer er iets door de lichtbron heengaat. aan de andere kant is het niet goed voor de sensor als er teveel licht is omdat die er dan door zou kunnen beschadigen en dan raden ze bij sitecom weer het tegenovergestelde aan.
alleen dat het beeld niet zo heel erg mooi (scherp) is en best waardeloos in de nachtelijke uren (korrelig, knipperen) is minder en ook jammer dat het niet mogelijk is om de bandbreedte op geheel eigen wijze verdelen, want nu is het volgens mij gewoon zo dat je tot 64 personen kunt verbinden en de bandbreedte bepalend is voor het al dan wel of niet vloeiende videobeeld., de enige reden dat ik de camera niet teruggebracht heb is dan omdat ik nog geen andere heb gevonden (prijs) die je direct op de router kunt aansluiten en geen computer 24/7 hoeft aan te laten staan met een conventionele cam en ik heb de camera ook goedkoper gekregen omdat er een fout met de prijs in de computer des te meer reden om hem te houden :-)
wat ook vreemd is dat Internet Explorer tussen de 20/79% nodig heeft van mijn laptop's Pentium4
2.6Ghz als ik de camera vanaf de applet op mijn eigen domein bekijk en hierdoor word het "bijna" onmogelijk soms om andere taken die rekenkracht vereisen te doen op het zelfde moment of laat IE gewoonweg hangen. slechte zaak!
de camera bekijken met IPVIEW SE werkt beter 15/35% en dat je met IP VIEW SE ook live videobeeld op een computer waar deze software op draait kunt opslaan in .avi formaat (ook met bewegingsdetectie) is zeker ook handig als je niet constant wilt opnemen maar alleen wanneer er actie (beweging) is.
je kunt het ook fijnafstellen dat er alleen videobeeld word opgeslagen als er auto's voorbij komen en niet als iemand gewoon rustig (een persoon) langsloopt en visa versa.. (op willekeurig aangegeven tijden opnemen is ook mogelijk)
[
Voor 187% gewijzigd door
Verwijderd op 04-04-2005 18:29
]