Toon posts:

P5GD1 en Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een aantal nieuwe computers die uitgeleverd zijn met P5GD1-moederborden moet Windows 2000 SP4 komen.

Het is een mooie gelegenheid om een nieuwe image te maken. Nadat ik eerst de drivers vanaf de bijgeleverde cd's had geïnstalleerd kreeg ik zo af en toe een BSOD (minder dan 1 keer per dag). Hierin kwamen registerfouten naar voren die weer wezen op drivers of defecte hardware volgens Microsoft.

Vervolgens heb ik de alle nieuwste drivers geïnstalleerd (op een kale Windows). Ook heb ik gezien dat op alle pc's de nieuwste Bios stond. Dit leek allemaal goed te gaan. Op het moment dat ik de image terugzette op een zelfde pc, maar dan met 1 Gb Corsair geheugen ipv 512 Mb (+ een extra wireless card en een extra geluidskaart) kreeg ik toch weer een BSOD. Dit keer is de foutmelding: BAD_POOL_CALLER. Na wat zoeken op het Internet komen er een aantal zaken naar voren:

- drivers
- defecte hardware
- Windows 2000 is niet geschikt voor het P5GD1-moederbord

Geheugen van alle pc's is allemaal getest met MEMTEST86. De harddisks zijn ook getest. Wat nu? Zijn het toch de drivers? Werkt het geheugen toch niet samen met het moederbord en Windows 2000?

Windows 2000 zou toch gewoon moeten werken? Waarom zouden er anders drivers voor bij zitten?

Naar mijn idee heb ik alles al geprobeerd. Graag advies.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Los van het probleem: Win2K kan niet optimaal met Hyperthreading overweg; gebruik minimaal WinXP om het beste uit de P4/HT te halen ;)

Terugkomend op het probleem: wat zijn de volledige hardware-specs? (zoals ook in het PMG Beleid gevraagd .. ) Om wat voor een image gaat het exact?

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 02-02-2005 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
De specs:

Aopen QF50 Miditower 300 watt
Asus P5GD1
CPU PIV 3.6 Ghz S775
2x 512 Mb Corsair (VS512MB400)
Asus PCIX AX300SE/ TD/ 128 Mb
NEC ND3520 16x Dual Layer
54 Mbps Conceptronics
Creative Soundblaster 5.1 digital

De image is een vanaf scratch geïnstalleerde Windows 2000 SP4. Deze image is gemaakt van eenzelfde systeem, maar dan 1 met 3.0 Ghz processor en zonder wireless en extra geluidskaart. Nadat ik de image van dit systeem terugzette op het 3.6 Ghz kreeg ik dus een BSOD met de BAD_POOL_CALLER melding. Sinds de nieuwe image is dit de enige keer dat ik een BSOD heb gehad.

Met mijn oude image (gemaakt van een P4P800) kreeg ik veel meer BSOD's. Ook gebruikte ik toen nog de oude drivers.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

300W is wel erg aan de magere kant ..

Neem eens het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door dat je in het PMG Beleid had kunnen vinden.