Ik heb een desktop en een laptop en op beide draait XP SP2. Nu probeer ik een connectie te krijgen tussen beide PC, maar dat wil maar niet goed lukken! Mn laptop heeft een wireless verbinding (maak gebruik van de WAG54G van linksys router/accesspoint). Beide PC's hebben dezelfde werkgroepnaam, maar dat haalt weinig uit. Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen om ze op ip adres te connecten. Maar goed das niet echt een oplossing. Firewalls heb ik overigens gedisabled. Ik heb geen flauw idee meer wat er fout zou kunnen zijn. Ik heb de instellingen van mn netwerkkaart hetzelfde gezet als bij een vriend van mij waar het wel goed werkt! Klinkt misschien wat wazig, maar hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Je kunt de de andere pc dus wel goed benaderen via IP adres, maar niet via naam? In dat geval lijkt het mij dat er een probleem is met de name resolving. Staat "NetBIOS over TCP/IP" aan?
Eventueel kan je om het probleem heen werken door je hosts file (%systemroot%\system32\drivers\etc) aan te passen.
Eventueel kan je om het probleem heen werken door je hosts file (%systemroot%\system32\drivers\etc) aan te passen.
Het probleem wordtnog vager voor mij. Ik heb netbios over tcp/ip aangezet op beide machines. Op mn desktop zie ik zowel mn desktop asl mn laptop staat. Probeer ik binnen te komen op mn laptop krijg de error '\\laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging tot deze netwerkbron' Typ ik \\192.168.1.102 in dan kan ik wel op mn laptop komen 
Kijk ik in de netwerk omgeving van mn laptop zie ik alleen de laptop, op ipadres kan ik dus nog steeds wel connecten met mn desktop
Wat zou ik in mn hosts file moeten zetten om er omheen te werken?
Kijk ik in de netwerk omgeving van mn laptop zie ik alleen de laptop, op ipadres kan ik dus nog steeds wel connecten met mn desktop
Wat zou ik in mn hosts file moeten zetten om er omheen te werken?
Het aanpassen van het hosts bestand gaf ik als suggestie omdat je wanneer je in de hostfile (volgens het voorbeeld dat er al staat) het IP adres + hostnaam van de andere computer zet, je zeker weet dat die hostnaam goed geresolved wordt.
Waarom je een "access denied" melding krijgt als je op naam connect en niet als je op IP connect weet ik niet. Geef eens wat meer informatie. Gebruik je bijvoorbeeld op beide computers dezelfde gebruikersnaam met hetzelfde wachtwoord? En hoe staan de rechten op de share ingesteld?
Waarom je een "access denied" melding krijgt als je op naam connect en niet als je op IP connect weet ik niet. Geef eens wat meer informatie. Gebruik je bijvoorbeeld op beide computers dezelfde gebruikersnaam met hetzelfde wachtwoord? En hoe staan de rechten op de share ingesteld?
Op beide systemen maak ik gebruik van het administrator account die op beide systemen dezelfde naam heeft. Ik gebruik geen password dus iedereen komt in het systeem als administrator. Shares zijn zo ingesteld dat iedereen alles binnen die share mag zien en wijzigen. Weinig geks dus volgens mij?
Verwijderd
Als je gebruik maakt van accounts zonder password gaat XP raar doen bij het sharen. Heb het probleem dat jij omschrijft zelf op kunnen lossen door op de accounts een wachtwoord aan te brengen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:15:
...
Ik gebruik geen password dus iedereen komt in het systeem als administrator.
...
offtopic:
Iedereen gebruikt Admin zonder pw...
Wellicht verstandiger om altijd gewone users te gebruiken met wel een pw?
Dit is nou niet bepaald veilig...
Iedereen gebruikt Admin zonder pw...
Wellicht verstandiger om altijd gewone users te gebruiken met wel een pw?
Dit is nou niet bepaald veilig...
Verwijderd
Misschien kan je kijken of het wel werkt als je "Simple File Sharing" uitzet.
Open verkenner, ga naar
Tools - Folder Options - View - Use Simple File Sharing
Open verkenner, ga naar
Tools - Folder Options - View - Use Simple File Sharing
Kijken of de computer browser service wel aanstaat. Checken of er masterbrowser problemen zijn.
Als je je exacte foutmelding in google had gegooid, dan zou he heeeel veeel tips gekregen hebben..
Als je je exacte foutmelding in google had gegooid, dan zou he heeeel veeel tips gekregen hebben..
Pagina: 1