Toon posts:

onzichtbare computers op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net win2k geinstalleerd... toen hij klaar was zag hij alle pc's op het netwerk.. na wat installeer werk zijn ze allemaal verdwenen... ik kan ze wel pingen maar de verschijnen nergens (in my network spaces noch als je in cmd.exe net view invult)

hoe kan dat??? is wel handig als ik bij andere pc kan.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Zitten alle pc's wel in dezelfde werkgroep of domain (kijk vooral naar je win2k station).

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
EN naar het netmask :)

probeer ook eens, start, run, \\<computernaam>

Verwijderd

staat op de andere "file 'n printsharing" wel aan?? (ok is een domme vraag maar je weet nooit he >:) )

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie jongens....
ik denk dat windows een eigen willetje heeft gekregen.. hij heeft de workgroup zelf veranderd naar WORKGROUP... waar dus altijd (zoals het bij ons hoort) MAINFRAME heeft gestaan... zooit terug veranderen en het probleem was opgelost.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
WORKGROUP is de standaard Windows werkgroep...

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24

WouterG

Dit is geen ondertitel

Een vraagje van een newbie: Hoe kan ik die netwerknaam veranderen? Bij mij staat hij ook op workgroup, en daarom werkt mijn netwerkje niet. Als ik naar configuratiescherm, systeem, netwerkindentificatie ga, is er geen andere naam in te voeren.
Deze pc draait op win2k

Verwijderd

Als ik naar configuratiescherm, systeem, netwerkindentificatie ga, is er geen andere naam in te voeren. Deze pc draait op win2k
huh? en als je op eigenschappen klikt dan in dat scherm? Je hebt wel adminrechten toch?

CC

Verwijderd

Topicstarter
start>control panel>system>network identification> onder workgroup un je de naam veranderen..

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben de administrator ja (het is mijn eigen pc). Maar de workgroup kan ik echt niet veranderen. Heel vreemd allemaal. Kan het zijn dat het met internet via de kabel te maken heeft?
Pagina: 1