Toon posts:

AMD 64 3500+ overclockedn

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

ik wou graag wat meer info over hoe ik een AMD 64 3500+ moet overclocken , ik weet dat het in je bios moet en waar , maar ik weet niet pcies waar ik allemaal rekening mee moet houden .
vorige keer dat ik het dee had ik iets verkeert gedaan en is me systeem instabiel geworde ne moest ik windows opnieuw installen:(.
daarom vraag of nu of jullie me een beetje kunnen vertellen HOE ik het nou pcies moet overclocken.
ik heb nou zo'n standaart AMD64 cooler en me temp is nu 33"C.
ik hoop dat iemand me kan helpen.

greets :D

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
denk dat je met zoeken , een heel eind komt , het is al meer voorbij gekomen !

en wat meer info over je pc
welk moederbord , geheugen , etc etc

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

tjek ook ff de overclock FAQ daar staat alles in..

en overclocken kan ook mis gaan dus doe eerst een goede voor studing

Bedankt alvast

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ook al is de faq wat aan de oude kant, alle basis-dingen staan erin, dus neem er eens een kijkje in : Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Overclocken is een kwestje van kleine stapjes nemen, proberen of alles stabiel blijft en weer verder gaan. Is het niet meer stabiel, dan een stapje terug en kijken of je bepaalde dingen nog aan kunt passen (hoger voltage, minder strakke timings van je geheugen etc).
Verder inderdaad de temperatuur in de gaten houden (al zegt de temperatuur ook niet alles).

't is echt een kwestie van proberen en kijken hoever je komt.

Maar als je echt bang bent voor je systeem (qua hardware schade of nieuwe installaties) dan is eigenlijk de simpelste tip om niet met overclocken te beginnen :)

Dit topic is gesloten.